Skip to the main content

Professional paper

Odnos Crkve i medija u svjetlu “kulture nadahnute evanđeljem”

Ivan Glavinić orcid id orcid.org/0000-0001-5911-4203 ; Elementary school of Galdovo, Sisak


Full text: croatian pdf 228 Kb

page 639-653

downloads: 827

cite


Abstract

U radu se nastoji prikazati odnos Crkve i medija ako se on promatra kao susret evanđelja s kulturom, prije svega onom društvenom i političkom. Budući da je riječ o trajnom pozivu evanđelja, društvena i politička kultura koja je nadahnuta evanđeljem jest “kultura odgovornosti”. Ona ne trpi individualizam, teži širiti se i biti uzorom svakoj drugoj kulturi u njezinoj posebnosti. Takva kultura usmjerena je na drugoga i zato je riječ o “kulturi susreta”. Stoga se govor o odnosu Crkve i medija smješta u govor o misijskoj djelatnosti, o područjima misijske djelatnosti, kao i u govor o inkulturaciji. S obzirom na to, rad donosi i koristan prikaz postojećih podataka o stanju s obzirom na Crkvu i medije u Hrvatskoj, koji su izneseni u nekoliko ranijih istraživanja. Oni pokazuju još uvijek nedovoljnu prisutnost Crkve na području medija, iako su pomaci vidljivi. Također, rad donosi i teološko promišljanje o navedenom odnosu te iznosi razloge i poticaje za čvršće zalaganje Crkve, ponajprije mjesne (župe), na području sredstava društvenog priopćavanja.

Keywords

kultura odgovornosti i susreta; mediji; socijalni nauk Crkve; Areopag; inkulturacija

Hrčak ID:

173297

URI

https://hrcak.srce.hr/173297

Publication date:

25.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.966 *