Skip to the main content

Review article

Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu

Marija Bartulović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Barbara Kušević ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 311 Kb

page 53-68

downloads: 1.125

cite

Full text: english pdf 141 Kb

page 69-69

downloads: 233

cite

Full text: german pdf 117 Kb

page 70-70

downloads: 249

cite


Abstract

Tekst polazi od smještanja koncepta seksualne različitosti u širi kontekst interkulturnog obrazovanja, s naglaskom na važnosti povezivanja različitosti u obrazovanju s konceptom društvene pravde. Taj je cilj ukratko ilustriran u prikazu razvoja obrazovanja usmjerenog prema prepoznavanju i promoviranju različitosti kao bogatstva, čijim je diskurzivnim proširivanjem pitanje diskriminacije temeljem seksualnog i rodnog identiteta postalo neizbježan dio suvremenog kritičkog pedagogijskog diskursa. Posebna pažnja pritom je usmjerena na razvoj antidiskriminacijskog rječnika, odnosno koncepata u službi detekcije, analize i kritike opresivnih odgojno-obrazovnih praksi. Nakon pregleda mogućih određenja homofobije i njenog detaljnijeg problematiziranja kao oblika strukturne društvene nepravde, autorice se usmjeravaju na s njom povezane probleme učenika, nastavnika i roditelja koji svojim seksualnim i rodnim identitetima propituju heteronormativnost odgojno-obrazovnoga sustava, dok u završnome dijelu teksta daju prilog daljnjoj dekonstrukciji interkulturne homofobije u hrvatskim školama.

Keywords

obrazovanje; seksualna različitost; seksualne i rodne manjine; homofobija; LGBTIQ učenici; LGBTIQ nastavnici; LGBTIQ roditelji; suradnja sa školom

Hrčak ID:

173993

URI

https://hrcak.srce.hr/173993

Publication date:

17.12.2014.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.279 *