Review article
Sarah: historiografkinja prošlosti i sadašnjosti žene francuskog poručnika
Fariba Noorbakhsh
orcid.org/0000-0001-8154-8227
; No. 31, First Floor, Boostan, Karaj, Iran
Fazel Asadi Amjad
; Sveučilište Kharazmi, Teheran, Iran
Abstract
U članku se tvrdi da se Sarah, naslovni lik Fowlesova romana Ženska francuskog poručnika (1969), opire opresivnoj ideologiji svojega vremena pišući vlastitu historiografiju. Na taj način ona fabulira tragičnu prošlost za sebe i inzistira na tome da ju se percipira kao izopačenu ženu u sadašnjosti. Analiza pokušava istaknuti činjenicu da Sarah, poput povjesničara, odabire referente za svoju historiografiju – gđu Poulteney i Charlesa – i nameće svoju fabulaciju i prefiguraciju historiografije vlastite prošlosti i sadašnjosti. Koristeći se teorijom postmoderne historiografije Haydena Whitea i konceptom historiografske metafikcije Linde Hutcheon, rad prikazuje načine na koje Sarah historizira vlastitu prošlost kroz tragičnu fabulaciju i metaforičku prefiguraciju svoje pripovijesti kako bi istaknula svoju anarhističku ideologiju i istodobno sebe prikazala kao „žensku“ koju je napustio francuski poručnik. Nadalje, pomoću svoje historiografije sadašnjosti ona nameće svoju liberalnu ideologiju satiričkom fabulacijom svog fikcionalnog konstrukta i ironičnom prefiguracijom referenata tekstualiziranog društvenog ugnjetavanja. Na ironičan način, ona gospođu Poulteney i Charlesa stavlja u situacije u kojima se njihova represivna ideologija razotkriva; na taj način satirizira kodove
ponašanja u svojoj sadašnjosti.
Keywords
John Fowles; Ženska francuskog poručnika; postmoderna historiografija; impoziranje; fabulacija; prefiguracija
Hrčak ID:
174414
URI
Publication date:
30.12.2016.
Visits: 4.336 *