Skip to the main content

Review article

Škola, učenje i učivo u Damjanovićevim znanstvenim prinosima

Vlado Pandžić ; Department of Croatian language and literature, Faculty of humanities and social sciences at the University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 159 Kb

page 29-58

downloads: 186

cite


Abstract

U ovome preglednom tekstu pozornost je usmjerena na znanstvene radove akademika Stjepana Damjanovića u kojima se uzgredice ili čak izravno bavi školom, obrazovanjem, odgojem, učenjem, učivom (učevnim tekstovima, lingvometodičkim predlošcima), čitankama i drugim udžbenicima. Sustavno promiče svrhu učenja staroslavenskoga ili općeslavenskoga književnog jezika, posebice hrvatskostaroslavenskoga. U skladu s tim bi svaki školovani Hrvat trebao barem djelomice upoznati najvažnije staroslavenske spise te steći osnovne spoznaje o ćirilometodskom naslijeđu u hrvatskome srednjem vijeku, tj. o hrvatskome glagoljaštvu, “pismohrani u kamenu”, “glagoljici na oltaru”, “glagoljici izvan liturgije”, “glagoljašima u Gutenbergovoj galaksiji” te hrvatskoj ćirilici i latinici. Suvremenoj nastavi hrvatskoga jezika dobro će doći povijesna iskustva u učenju staroslavenskoga, hrvatskostaroslavenskoga te hrvatskoga jezika.

Keywords

Stjepan Damjanović; škola; odgoj; obrazovanje; učenje; udžbenici

Hrčak ID:

174574

URI

https://hrcak.srce.hr/174574

Publication date:

3.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 965 *