Review article
Škola, učenje i učivo u Damjanovićevim znanstvenim prinosima
Vlado Pandžić
; Department of Croatian language and literature, Faculty of humanities and social sciences at the University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U ovome preglednom tekstu pozornost je usmjerena na znanstvene radove akademika Stjepana Damjanovića u kojima se uzgredice ili čak izravno bavi školom, obrazovanjem, odgojem, učenjem, učivom (učevnim tekstovima, lingvometodičkim predlošcima), čitankama i drugim udžbenicima. Sustavno promiče svrhu učenja staroslavenskoga ili općeslavenskoga književnog jezika, posebice hrvatskostaroslavenskoga. U skladu s tim bi svaki školovani Hrvat trebao barem djelomice upoznati najvažnije staroslavenske spise te steći osnovne spoznaje o ćirilometodskom naslijeđu u hrvatskome srednjem vijeku, tj. o hrvatskome glagoljaštvu, “pismohrani u kamenu”, “glagoljici na oltaru”, “glagoljici izvan liturgije”, “glagoljašima u Gutenbergovoj galaksiji” te hrvatskoj ćirilici i latinici. Suvremenoj nastavi hrvatskoga jezika dobro će doći povijesna iskustva u učenju staroslavenskoga, hrvatskostaroslavenskoga te hrvatskoga jezika.
Keywords
Stjepan Damjanović; škola; odgoj; obrazovanje; učenje; udžbenici
Hrčak ID:
174574
URI
Publication date:
3.12.2012.
Visits: 934 *