Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-4-08

DIGITALIZIRANA NASTAVNA SREDSTVA U FUNKCIJI INTERAKTIVNIH NASTAVNIH METODA

Ivana Katavić orcid id orcid.org/0000-0003-3475-7258 ; Education and Teacher Training Agency, Split, Croatia
Hrvoje Mladinić ; Primary school Mertojak Split, Split, Croatia


Full text: english pdf 936 Kb

page 427-432

downloads: 547

cite


Abstract

Mnoge od novih nastavnih strategija uključuju značajnu uporabu računala no treba naglasiti da je učinkovitost samih metoda baziranih na uporabi računala niska ukoliko se zanemari uključivanje interaktivnih nastavnih metoda kao i intelektualna angažiranost učenika. Nisu digitalni materijali ti koji utječu na krajnje ishode učenja, nego su to nastavne metode koje prate primjenu različitih nastavnih tehnologija. Drugim riječima, promijenimo li samo medije putem kojih prezentiramo nastavne sadržaje, a zadržimo pri tome iste nastavne metode kao i ranije, efikasnost nastave ostaje ista. Digitalni materijali se međusobno razlikuju obzirom na potencijal stvaranja nastavnih situacija. Neki digitalni materijali u većoj mjeri olakšavaju realizaciju interaktivne nastave od drugih. U svrhu ispitivanja učinkovitosti jedne od strategija koja uključuje računalo i digitalne materijale provedeno je testno ispitivanje u Republici Hrvatskoj. Rezultati ispitivanja upućuju na zaključak kako primjena odgovarajućih digitalnih materijala ima pozitivan učinak na učenje i savladavanje koncepata iz fizike. Također, rezultati istraživanja indikator su za istraživanje koje slijedi, a kojim će se ispitati nastavna metoda koja uključuje interaktivnost u svim fazama nastavnog procesa i ističe korištenje digitalnih materijala kao jednog od alata za ostvarivanje interaktivnosti i povećanja učenikove intelektualne aktivnosti.

Keywords

interaktivne nastavne metode; intelektualna angažiranost učenika; digitalni materijali; učinkovitost digitalnih materijala

Hrčak ID:

174836

URI

https://hrcak.srce.hr/174836

Publication date:

29.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.089 *