Skip to the main content

Original scientific paper

Povijesni razlozi zašto je Mirko Bogović od ilirca poslije 1861. postao mađaron

Mira Kolar-Dimitrijević orcid id orcid.org/0000-0002-6050-5700 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 324 Kb

page 19-28

downloads: 509

cite

Full text: english pdf 218 Kb

page 28-28

downloads: 189

cite


Abstract

Mirko Bogović, pjesnik, političar, književnik imao je znatnu ulogu od 1840. do 1875. godine i kao gospodarski faktor na uređivanju cesta, vodogradnji i željezničkih pruga. Na vojnoj školi u Srijemskoj Kamenici kraj Petrovaradina izučio je za mjernika, a kasnije je položio i ispite za pravnika. Time je bio osposobljen za sudjelovanje u gospodarskim odborima i povjerenstvima što mu je omogućilo da detaljno prati i inicira gradnju cesta, kanala i željeznica na potezu koji je trebao povezivati Podunavlje s Jadranom. Prvi je naš političar i javni djelatnik koji je spoznao važnost te veze, jer se školovao ili je radio u Varaždinu, Križevcima, Zagrebu, Szombathelyu, Pešti, Kamenici i Rijeci, dakle uvijek na potezu Drava, Sava, Dunav. Ova Bogovićeva aktivnost, koju možemo pratiti do 1881. godine, poprilično je zanemarena u našoj historiografiji. Zato Bogovićevu biografiju treba znatno upotpuniti, utoliko više što je upravo intervencija u gospodarstvu prisilila Bogovića da od jelačićevca i narodnjaka postane unionist i onda na kraju nezavisni kritičar društva, zamjerivši se i Beču i Pešti. To ga je stavilo u izolaciju od 1875. do smrti 1893., te nije dočekao toliko željeno željezničko povezivanje Križevaca s Bjelovarom, odnosno Dugog Sela s Novskom.

Keywords

Mirko Bogović; Križevci; Hrvatska; željeznice; ceste; kanali; gospodarstvo

Hrčak ID:

175617

URI

https://hrcak.srce.hr/175617

Publication date:

28.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.511 *