Skip to the main content

Review article

Pedagogija i psihologija u Učiteljskoj školi u Sarajevu (1886. – 1918.) za austrougarske vladavine

Mitsutoshi Inaba


Full text: croatian pdf 272 Kb

page 31-47

downloads: 465

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada istražiti kako se pedagogija ili psihologija učila u Učiteljskoj školi u Sarajevu pod austrougarskom vladavinom. Glavni predmet analize godišnji su školski izvještaji te izvještaji o završenoj nastavi u kojima su zabilježeni nastavni sadržaji te sadržaji završnih godišnjih ispita i ispita zrelosti za pedagoško-psihološku grupu predmeta. Ta je škola od svojega osnutka 1886. bila središte širenja pedagoških i psiholoških misli u Bosni i Hercegovini preko obrazovanja učiteljstva. Njezin je diskurs čimbenik koji je determinirao oblik diskursa buduće inteligencije, tj. učiteljstva. Glavni pedagoški udžbenik do 1918. bila je “Pedagogija” Stjepana Basaričeka. Nastava je uglavnom bila usmjerena na intelektualni razvoj, tj. asocijaciju i apercepciju, s naglaskom na oblikovanje karaktera.

Keywords

Učiteljska škola u Sarajevu; Basariček, Stjepan; somatologija; pedagogija; psihologija; povijest školstva; 1886. – 1918

Hrčak ID:

176986

URI

https://hrcak.srce.hr/176986

Publication date:

15.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.147 *