Review article
Pedagogija Bauhausa: nova paradigma umjetničkoga obrazovanj
Lucija Vrljičak
; Srednja strukovna škola Fojnica u Kiseljaku, Kiseljak, BiH
Abstract
Bauhaus je jedna od najpoznatijih europskih avangardnih umjetničkih škola 20. stoljeća, a njegovala je i razvijala novu i posebnu pedagogiju toga doba. Njezin utemeljitelj Walter Gropius bio je kreator novoga i inovativnoga kurikuluma, koji je promovirao obrazovanje i oblikovanje umjetnika visokoga stvarateljskog umijeća kroz spajanje likovnih umjetnosti i obrtništva. Tajna uspjeha te priznate škole leži u ujedinjenju umjetničke teorije i obrtničke prakse, odnosno u planiranju, organiziranju i izvođenju nastavnoga procesa kombiniranjem teorijske i praktične nastave. Kurikulum je bio osmišljen kroz trodijelni obrazovni proces čiji je najvažniji cilj bilo formiranje cjelovitoga i sveobuhvatnoga umjetnika-obrtnika. Jedno od najinovativnijih obilježja Bauhausove pedagogije jest tzv. Pripremni tečaj, preliminarni obrazovni stupanj koji je prethodio redovitom studiju, a koji u tom obliku nije prije postojao na umjetničkim školama. Pored kurikuluma i Pripremnoga tečaja, velika novost pedagogije te škole dvojni je obrazovni princip nastavnoga rada kao i induktivna metoda rada sa studentima. Unutar društveno-političkih, gospodarskih i kulturnih promjena koje su zahvatile Europu na pragu 20. stoljeća, Bauhaus nije bio samo mjesto razvoja nove paradigme likovne pedagogije nego i mjesto susreta i suradnje najvećih umjetnika, likovnih pedagoga i učitelja onoga vremena s posebnom radnom klimom.
Keywords
pedagogija Bauhausa; kurikulum Bauhausa; Pripremni tečaj; dvojni obrazovni princip; induktivna metoda rada
Hrčak ID:
177003
URI
Publication date:
15.12.2016.
Visits: 2.636 *