Skip to the main content

Review article

Zajedničko učenje djece i odgojitelja u projektu vrtića

Marcela Batistič Zorec ; Faculty of Education, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia


Full text: croatian pdf 264 Kb

page 587-598

downloads: 745

cite

Full text: english pdf 264 Kb

page 599-599

downloads: 590

cite


Abstract

U post modernom vremenu u polju edukacije nije više moguće tražiti univerzalne istine, koje bi važile za sva vremena i krajeve. Baza za naše odlučivanje u edukaciji je pitanje, kako mi – odrasli – vidimo ‘dijete’ i ‘djetinjstvo’, što je poznato pod nazivom subjektivne ili implicitne teorije odgojitelja. U članku počet ću sa podobom djeteta kao nemoćne osobe za koju treba brinuti i kao ‘prazne posude’ u koju sipamo znanje. Alternativa ovoj percepciji je kompetentno dijete kojega najviše in dosljedno podudare u Reggio Emilia pristupu. Odgojitelji u Reggio Emilia vrtićima pored drugog uključuju participaciju djece u svoj pedagoški rad i vjeruju da u odgojnom procesu uče svi: ne samo djeca nego i odrasli. U istraživačkom i obrazovnom projektu na ovu temu, koje smo vodili na Odjeljenju za predškolski odgoj na ljubljanskom Pedagoškom fakultetu od 2009 do 2013. godine sudjelovalo je više od 200 predškolskih radnika. Pomoću izlaganja i radionica stimulirali smo ih, da principe Reggio Emilia pristupa unose u rad sa djecom u svojima vrtićima. Ovdje ću ilustrirati i analizirati ideju kompetentnog djeteta i participacije djece u vrtiću preko jednog od tih projekta: kako su djeca i odgojitelji Vrtića Globoko zajedno i uz pomoć režisera, školske djece i domara izradili crtani film. Nadam se, da će prikaz ovog praktičnog edukacijskog rada služiti predškolskim radnicima kao izazov i motivacija, da podržavaju participaciju djece i zajedničko učenje djece i odraslih u vrtiću.

Keywords

subjektivne teorije odgojitelja; kompetentno dijete; Reggio Emilia pristup; participacija djece; zajedničko učenje

Hrčak ID:

178258

URI

https://hrcak.srce.hr/178258

Publication date:

16.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.020 *