Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5552/drind.2017.1610

Jamstvo novih proizvoda: empirijsko iskustvo poljske i slovenske industrije namještaja

Beata Fabisiak ; Poznan University of Life Sciences, Faculty of Wood Technology, Poznan, Poland
Robert Kłos ; Poznan University of Life Sciences, Faculty of Wood Technology, Poznan, Poland
Jasna Hrovatin ; University of Primorska, Faculty of design, Trzin, Slovenia


Full text: english pdf 520 Kb

page 17-27

downloads: 774

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je upoznati mišljenja proizvođača namještaja o jamstvima proizvoda koji se pojavljuju u marketinškoj praksi. Prikazani su rezultati ankete provedene među 75 poljskih i slovenskih proizvođača namještaja. Naglasak ankete bio je na pitanju koriste li se poduzeća informacijama o duljini razdoblja jamstava što ih u svojim marketinškim materijalima nude za proizvode i u kojim slučajevima na jamstvima za proizvode grade svoju konkurentsku strategiju i jačaju svoj korporativni identitet. Podaci prikupljeni izravnim intervjuima i anketama podvrgnuti su sveobuhvatnoj statističkoj analizi uz pomoć statističke metode grupiranja, klasterske analize i analize korespondencije. Istraživanja su pokazala da se informacijama o trajanju jamstvenog roka najčešće komercijalno koriste proizvođači namještaja za djecu i proizvođači kuhinjskog namještaja. Iz analize rezultata potvrđena je i koegzistencija varijabli povezanih s ponudom jamstvenog roka za namještaj, s uporabom informacija vezanih za jamstvo u reklamnim materijalima, s provođenjem dugoročne strategije upravljanja dizajnom, s razvojem pozitivne predodžbe o tvrtki na tržištu, stvorene na temelju sveobuhvatnog projekta izrade vizualnog identiteta, kao i s ograničenim brojem godina tijekom kojih tvrtka posluje na tržištu.

Keywords

novi proizvodi; jamstvo za proizvod; konkurentska prednost; istraživanje; statistička analiza

Hrčak ID:

178647

URI

https://hrcak.srce.hr/178647

Publication date:

30.3.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.057 *