Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.17234/SocEkol.25.3.4

O prijeporima etičke potrošnje iz društvenog rakursa

Ivana Brstilo orcid id orcid.org/0000-0003-0969-7409 ; Studijski odjel sociologije, Hrvatsko katoličko sveučilište, Ilica 242, 10 000 Zagreb
Ines Krešić
Karla Vučković


Full text: croatian pdf 202 Kb

page 289-310

downloads: 1.137

cite


Abstract

Cilj je ovog rada sociološko problematiziranje etičke potrošnje koja je u recentnom društvenom fokusu uslijed niza nesreća u tekstilnim i modnim postrojenjima takozvanih zemalja u razvoju. Uvodno se upućuje na njeno terminološku višeznačnost te se s osvrtom na istraživačke nalaze adresira postojanje heterogenih kategorija etičkih potrošača slijedom čega se formulira teza o složenosti etičke potrošnje u teoriji i praksi. Na primjerima etičkih potrošačkih bojkota pokazujemo kako isti rezultiraju raznovrsnim strategijama tvrtki i korporacija. To etičku potrošnju stavlja u mrežu više interesnih aktera, a ujedno je pozicionira jednom od tržišnih instanci. U radu je poseban fokus na modnoj industriji pri čemu se uočava suprotstavljanje etičke ili „spore“ mode dominantnim trendovima „brze“ mode, što dovodi u pitanje skoru izvjesnost njene masovne primjene na tekstilnoj i modnoj sceni današnjice. Etička se potrošnja ovim radom promišlja kao ambivalentni fenomen visoke modernosti ili postmodernosti o kojem se može raspravljati na temelju niza radova suvremenih socioloških autora. Zaključno se ukazuje na potrebu dubinskih istraživačkih uvida o ovom rastućem fenomenu iz sociokulturnog konteksta Hrvatske.

Keywords

etička potrošnja; etički potrošači; etički potrošački bojkot; spora moda; postmoderna

Hrčak ID:

179518

URI

https://hrcak.srce.hr/179518

Publication date:

10.4.2017.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.586 *