Skip to the main content

Professional paper

TALIJANSKE KOLOKACIJE U POUČAVANJU TALIJANSKOG KAO STRANOG JEZIKA

Danijela Berišić Antić orcid id orcid.org/0000-0002-0220-6948 ; University of Zadar, Zadar, Croatia


Full text: italian pdf 499 Kb

page 260-278

downloads: 4.835

cite


Abstract

Kolokacije su izrazi sastavljeni od dviju ili više riječi koje čine frazeološku jedinicu i imaju veliku važnost u svakodnevnoj uporabi, posebice pri učenju stranoga jezika (L2), jer nemaju neposredan formalni ekvivalent u različitim jezicima. Na Odjelu za talijanistiku Sveučilišta u Zadru u akademskoj godini 2015./2016. anonimnom anketom u okviru seminarske radionice provedeno je istraživanje o uporabi kolokacija u nastavi talijanskoga jezika u srednjim školama (jezične i opće gimnazije), na uzorku od 25 nastavnika hrvatskoga materinskog jezika koji poučavaju talijanski jezik u srednjim školama. Prvi dio rada teorijskoga je karaktera, drugi dio nudi nastavnicima neke od didaktičkih metoda korisnih u poučavanju talijanskih kolokacija, a u trećem se dijelu obrađuju podatci dobiveni upitnikom. Glavni je cilj olakšati nastavnicima poučavanje toga jezičnog fenomena pomoću različitih aktivnosti i time poboljšati jezične sposobnosti učenika. Pretpostavlja se da većina ispitanika nije svjesna uporabe talijanskih kolokacija u nastavi jer je taj termin i interes za „kombinaciju riječi podvrgnutu jezičnom ograničenju“ (Ježek 2005: 178) zaživio posljednjih godina, a često se zamjenjuje s idiomima. Ovaj bi rad trebao biti doprinos i poticaj daljnjim istraživanjima koja bi potaknula svijest o važnosti poučavanja talijanskih kolokacija u nastavnom procesu.

Keywords

kolokacije; nastavnici talijanskoga jezika; idiomatski izrazi; slobodni izrazi

Hrčak ID:

179637

URI

https://hrcak.srce.hr/179637

Publication date:

29.3.2017.

Article data in other languages: english italian

Visits: 6.366 *