Preliminary communication
https://doi.org/10.31299/ksi.25.1.2
Sudjelovanje roditelja u procjeni potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama – standardizacija mjernog instrumenta
Dejana Bouillet
orcid.org/0000-0002-0486-3378
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet
Irena Velimirović
orcid.org/0000-0002-5828-1066
; Centar za rehabilitaciju Zagreb
Abstract
Cilj istraživanja koje je prikazano u ovom radu jest razviti mjerni instrument koji će omogućiti da se temeljem roditeljske procjene problema u ponašanju učenika identificiraju potrebe učenika za uključivanjem u socijalnopedagoške intervencije u osnovnoj školi. Radi se o Upitniku za procjenu potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama - verzija za roditelje koji je konstruiran u sklopu projekta Razvoj modela socijalnopedagoških intervencija u osnovnoj školi Agencije za odgoj i obrazovanje. Istraživanje je provedeno na uzorku 2.865 roditelja učenika trećih, petih i sedmih razreda u 43 osnovne škole u Republici Hrvatskoj. U radu je prikazana procedura kreiranja konačne verzije upitnika koji ima zadovoljavajuće metrijske karakteristike (valjanost, objektivnost i pouzdanost). Faktorskom analizom je utvrđeno da upitnik mjeri: procjenu odnosa učenika prema obrazovanju, obavezama, vršnjacima, roditeljima, razredniku i materijalnoj dobiti, komunikativnost, mogućnost kontrole osjećaja i odgovornost u ponašanju učenika.
Pokazalo se da Upitnik za procjenu potreba učenika za socijalnopedagoškim intervencijama - verzija za roditelje primjereno razlikuje učenike s problemima u ponašanju od ostalih učenika, pri čemu normiranje kategorija učenika ovisi o njihovom spolu i dobi. Također je ustanovljeno da prema procjenama roditelja u osnovnim školama 13% učenika ima probleme u ponašanju, što je podudarno procjenama dobivenima od strane samih učenika.
Keywords
problemi u ponašanju učenika osnovne škole; procjena roditelja; socijalnopedagoške intervencije; standardizacija mjernog instrumenta
Hrčak ID:
181159
URI
Publication date:
10.5.2017.
Visits: 2.920 *