Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17559/TV-20150809184241

Matematičko modeliranje toplinskog ponašanja valjnog ležaja s valjčićima za vučena željeznička vozila

Vladimir Blanuša ; The School of Higher Technical Professional Education, Školska 1, 21000 Novi Sad, Serbia
Milan Zeljković orcid id orcid.org/0000-0002-8542-0535 ; University of Novi Sad, Faculty of technical sciences, Trg Dositeja Obradovića 6, 21000 Novi Sad, Serbia
Branko M. Milisavlevich ; The School of Higher Technical Professional Education, Školska 1, 21000 Novi Sad, Serbia
Branko Savić ; The School of Higher Technical Professional Education, Školska 1, 21000 Novi Sad, Serbia


Full text: english pdf 1.119 Kb

page 211-217

downloads: 1.070

cite

Full text: croatian pdf 1.119 Kb

page 211-217

downloads: 426

cite


Abstract

U radu je prikazan matematički model za predviđanje toplinskog ponašanja valjnog ležaja s valjčićima za uležištenje vučenih željezničkih vozila. Matematički model omogućava izračunavanje generirane topline uslijed podmazivanja, radijalnog i aksijalnog opterećenja za različite brzine gibanja vlaka. U radu je također prikazan način izračunavanja koeficijenata provođenja i prevođenja topline u ležaju. Uporabom programskog sustava opće namjene na bazi metode konačnih elemenata analizirano je toplinsko ponašanje valjnog ležaja s valjčićima za vučena željeznička vozila. Metodom konačnih elemenata određene su vrijednosti temperature ležaja u ovisnosti o brzini gibanja vlaka (v = 20 km/h, v = 40 km/h, v = 60 km/h, v = 80 km/h i v = 100 km/h), polumjera zakrivljenosti zavoja (R = 500 m), ambijentalne temperature od 20 °C i visine nadvišenja pruge u krivini (h = 110 mm, h = 140 mm, h = 180 mm).

Keywords

vmatematičko modeliranje; metoda konačnih elemenata; aljni ležaj s valjčićima za vučena željeznička vozila

Hrčak ID:

181264

URI

https://hrcak.srce.hr/181264

Publication date:

10.5.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.713 *