Skip to the main content

Review article

Medijski tekst kao pokretač digitalnih gomila

Ivana Ostrički orcid id orcid.org/0000-0002-1754-4464 ; University of Rijeka, Faculty of Philosophy


Full text: croatian pdf 515 Kb

page 1601-1627

downloads: 1.568

cite


Abstract

Vremena manipulacijske moći Le Bonovih vođa gomila su iza nas. U današnjem tehnološkom okruženju tu ulogu preuzima informacija oblikovana kao medijski tekst. Suvremena nam tehnologija omogućuje pristup nepreglednom informacijskom (ponekad i mrtvom) kapitalu, čineći nas ujedno sudionicima u kreiranju, modeliranju i distribuciji istoga. Takva informacija, u okviru nove informacijske revolucije, poprima obilježja „živoga entiteta“ osamostaljenog od svoga tvorca i modificiranog u svoje beskonačne inačice, koje dobivaju nova značenja u novim kontekstima. Primarni izvor informacije teško je identificirati, štoviše, postaje nevažan. Promjene u informacijskom kanalu uočljive su i u domeni primatelja poruke. Javlja se fenomen „masovnog primatelja“, komunikacijskog tijela okupljenog oko informacije koja mu omogućuje aktivni angažman u komunikacijskom sustavu. Tako informacija postaje vođa digitalne gomile. Ovaj rad analizira obilježja masovnih medija i medijskih tekstova te njihov utjecaj na digitalne mase.

Keywords

digitalne gomile/mase; aktivna medijska publika; digitalna kultura; masovni mediji; medijska manipulacija; medijski tekst

Hrčak ID:

181557

URI

https://hrcak.srce.hr/181557

Publication date:

16.5.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 3.137 *