Technical gazette, Vol. 24 No. 3, 2017.
Preliminary communication
https://doi.org/10.17559/TV-20170226191838
Optimizacija razmaka između stajališta gradskog mini-autobusa: studija slučaja Šangaj (Kina)
Zhenjun Zhu
orcid.org/0000-0001-6507-3516
; School of Transportation, Southeast University Si Pai Lou No. 2, Nanjing 210096, China
Xiucheng Guo
; School of Transportation, Southeast University Si Pai Lou No. 2, Nanjing 210096, China
Hongsheng Chen
; School of Architecture, Southeast University, Si Pai Lou No. 2, Nanjing 210096, China
Jun Zeng
; School of Transportation, Southeast University Si Pai Lou No. 2, Nanjing 210096, China
Jiangling Wu
orcid.org/0000-0001-8736-0903
; School of Highway, Chang’an University, Middle Section of South 2 Ring Rd., Xi’an 710064, China
Abstract
U posljednjih se nekoliko godina služba mini-autobusa brzo razvija, a odgovarajući razmak između stajališta značajno poboljšava učinkovitost putovanja stanovnika. Kako bi mini-bus stajališta bila praktično locirana, u ovom se radu najprije predlaže matematički model temeljen na Voronoi dijagramima u svrhu smanjenja ukupnog vremena putovanja putnika. Za rješenje tog modela primijenjena je poboljšana tehnika Wilson-Han-Powell sekvencionalno kvadratno programiranje (SQP). Na temelju geografskih informacijskih sustava (GIS) korišten je Kartezijanski koordinatni sustav za izračunavanje pješačke udaljenosti između mini-bus stanica i početnih ili odredišta, koja se ne mogu izravno izmjeriti. Drugo, u skladu sa stvarnim stanjem, u radu se predlažu metode modifikacije za podešavanje stajališta mini-autobusa. Valjanost i korisnost metodologije ispitana je njenom primjenom na stvarnom slučaju u Šangaju (Kina). Rezultati proračuna pokazuje da se modelom dobro rješava problem određivanja razmaka između stajališta mini autobusa.
Keywords
metode modifikacije; model optimizacije; sekvencionalno kvadratno programiranje; služba mini-autobusa; razmak između stajališta; Voronoi dijagrami
Hrčak ID:
183058
URI
Publication date:
15.6.2017.
Visits: 3.105 *