Review article
ULAGANJE U INI JEZIK – JEDAN OD PREDUVJETA UČENJA INOG JEZIKA I OBLIKOVANJA DRUŠTVENO-KULTURNOG IDENTITETA
Rea Lujić
orcid.org/0000-0002-5931-3867
; University of Zadar, Zadar, Croatia
Abstract
Ovim se radom predstavlja koncept ulaganja u ini jezik (engl. investment) koji je sredinom 90-ih godina prošloga stoljeća na područje primijenjenog jezikoslovlja uvela Bonny Norton-Pierce. Prikazuju se oni elementi teorije kulturne proizvodnje (Bourdieu, 1977; 1991) i poststrukturalističkog feminizma (Weedon, 1987) kojima su se autori poslužili za tumačenje ulaganja (Darvin i Norton, 2015; Norton-Pierce, 1995). U radu se ulaganje određuje kao svaki oblik djelovanja učenika inoga jezika koji učenik poduzima kako bi učio ini jezik, a koji ovisi o njegovoj želji za ulaganjem i mogućnosti ulaganja, ovisnoj o njegovu sugovorniku. Oblici ulaganja, baš kao i neulaganje, primjerice, otpor ili nesudjelovanje, ovise o učenikovu višestrukom, promjenjivom i diskursno oblikovanom društveno-kulturnom identitetu te, osim na učenje inog jezika, utječu i na oblikovanje njegova identiteta. U radu se također predstavljaju različiti oblici ulaganja potkrijepljeni primjerima učenja inih jezika iz istraživanja provedenih u različitim kontekstima i razmatraju moguće implikacije ulaganja u nastavu inih jezika.
Keywords
identitet učenika inog jezika; ulaganje u ini jezik
Hrčak ID:
183661
URI
Publication date:
19.4.2017.
Visits: 1.593 *