Skip to the main content

Review article

PRIMJENA MODELA „PET ALATA“ ZA RJEŠAVANJE PROBLEMA U ŽELJEZNIČKIM PODUZEĆIMA

Dražen Kaužljar orcid id orcid.org/0000-0002-3309-626X ; HŽ Infrastruktura d.o.o.,


Full text: croatian pdf 419 Kb

page 7-15

downloads: 811

cite


Abstract

Iako su u suvremenom poduzećima tehnička i tehnološka rješenja često iskorištena do najsitnijih detalja, rezultati poslovanja i dalje nisu na zadovoljavajućoj razini. Zbog toga se sve češće istražuju društveni modeli i alati koje mogu primijeniti pojedinci, ali i koji mogu biti zajednički za sve radnike u poduzeću. Tako su Stutz i Michels osmislili model Pet alata kojima se omogućava razvoj pojedinca. Prema njima, napretka za društvo nema bez razvoja svakog pojedinca. Ti alati jesu Obrtanje želje, Aktivna ljubav, Unutarnji autoritet, Tok zahvalnosti i Rizik. Stutz i Michels smatraju kako primjena navedenih alata pokreće „nevidljive sile“ koje pomažu razvoju pojedincu. Svaki od navedenih alata može i treba koristiti svaki željeznički radnik zasebno. Ti alati djeluju na razvoj poduzeća odozdo, od svakog pojedinca, prema gore. Razradom navedenih alata mogu se prepoznati alati sinonimi u željezničkim poduzećima koji djeluju odozgo prema dolje. U tih peta alata ulaze upravljanje procesima i promjenama, unutarnja i vanjska komunikacija, upravljanje razvojem ljudskih potencijala, poslovno planiranje i upravljanje rizicima. Za te poslovne alate nema jamstva kako će pokrenuti „nevidljive sile“, ali njihova je primjena obvezna sa stajališta zakonskih ili podzakonskih akata.

Keywords

društveni alati i modeli; poslovni alati i modeli; upravljanje procesima i promjenama; unutarnja i vanjska komunikacija; upravljanje razvojem ljudskim potencijala; poslovno planiranje; upravljanje rizicima

Hrčak ID:

184506

URI

https://hrcak.srce.hr/184506

Publication date:

31.3.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.888 *