Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.17559/TV-20151126111613

Deterministički model širenja poremećaja intervala slijeđenja vozila na linijama javnog gradskog prijevoza putnika

Pavle Pitka orcid id orcid.org/0000-0001-6389-1195 ; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Department of Traffic Engineering, Trg Dositeja Obradovića 6, 21 101 Novi Sad, Serbia
Milan Simeunović ; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Department of Traffic Engineering, Trg Dositeja Obradovića 6, 21 101 Novi Sad, Serbia
Ilija Tanackov ; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Department of Traffic Engineering, Trg Dositeja Obradovića 6, 21 101 Novi Sad, Serbia
Tatjana Savković ; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Department of Traffic Engineering, Trg Dositeja Obradovića 6, 21 101 Novi Sad, Serbia


Full text: croatian pdf 1.113 Kb

page 1147-1154

downloads: 364

cite

Full text: english pdf 1.113 Kb

page 1147-1154

downloads: 415

cite


Abstract

U sustavu javnog gradskog prijevoza, primarni poremećaj intervala slijeđenja vozila koji nastaje unutar jednog polaska, ima tendenciju širenja u sustavu. U ovom radu analizom procesa kretanja vozila duž linije, identificirani su parametri koji utiču na širenje poremećaja intervala slijeđenja. Na osnovu utvrđenih relacija između parametara formiran je deterministički model. Modelom je predstavljeno širenje poremećaja intervala slijeđenja po stajalištima duž linije i po polascima u voznom redu na jednoj liniji javnog gradskog prijevoza. Analizom je utvrđeno da najznačajniji uticaj na širenje poremećaja intervala slijeđenja vozila u sustavu imaju: broj stajališta i odnos intenziteta nakupljanja putnika i intenziteta ulaska putnika u vozilo.

Keywords

deterministički model; interval slijeđenja vozila; javni gradski prijevoz; zadržavanje vozila na stajalištu

Hrčak ID:

185509

URI

https://hrcak.srce.hr/185509

Publication date:

31.7.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.568 *