Skip to the main content

Conference paper

Digitalna moda – kako i kada?

Heikki Mattila ; Tampere University of Technology, Department of Materials Science Tampere, Finland


Full text: croatian pdf 659 Kb

page 327-333

downloads: 789

cite

Full text: english pdf 596 Kb

page 334-339

downloads: 729

cite


Abstract

Virtualna stvarnost i 3D sustavi se mnogo upotrebljavaju u raznim industrijama za dizajn i marketing. Automobili se dizajniraju 3D sustavima dizajna, a iste slike se dalje koriste za promidžbu prodaje kao i prodajnu konfiguraciju. I neke modne tvrtke koriste 3D sustave dizajna. Međutim, samo njih nekoliko predstavlja virtualne proizvode na web stranicama i u konfiguratorskim aplikacijama kao poznati Sales Wall tvrtke Adidas koji tvrtka smatra najvažnijim za virtualizaciju mode. 3D softverska rješenja su općenito dostupna. Lectra nudi alate za dizajnere, a Browzwear, Optitex i Clo3D idu i dalje jer integriraju 3D dizajn u rješenja za prodajnu konfiguraciju uključujući pokretne avatare. Elrod, korejski proizvođač odjeće za golf organizira virtualne modne piste za predstavljanje svoje odjeće, pri čemu ništa, tj. manekeni (avatari), odjevni predmeti, modna pista i scenska dekoracija, nije stvarno. Vizualna kvaliteta avatara i odjeće konstantno se poboljšavaju. Osim toga, takvi sustavi omogućuju prilagođenu e-trgovinu. Svrha nedavno završenog financiranog projekta Horizon 2020 „fromROLLtoBAG“ bio je stvoriti integrirani lokalni proizvodni sustav kojim upravljaju potrošači pomoću virtualnog dizajna i digitalne proizvodnje. Potrošači spojeni s mobilnim uređajima mogu prilagoditi avatar, umetnuti vlastite mjere i virtualno isprobavati odjevne predmete iz kolekcije dobavljača. Nakon toga narudžba se prenosi lokalnom proizvođaču koji primjenom digitalnog tiska, rezanja i spajanja proizvodi proizvod i isporučuje ga kupcu u jednom danu. Osim ponude digitalnog tržišta tvrtkama čiji proizvodi su poznate robne marke, svrha projekta bio je vratiti proizvodnju odjeće u Europu.

Keywords

digitalna prodaja i proizvodnja; lokalna proizvodnja kojom upravljaju potrošači; virtualni dizajn; digitalne prodajne konfiguracije; digitalna moda

Hrčak ID:

186569

URI

https://hrcak.srce.hr/186569

Publication date:

20.2.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 3.213 *