Skip to the main content

Review article

Nastavničke kompetencije sveučilišnih nastavnika: izazovi i očekivanja

Ivana Miočić orcid id orcid.org/0000-0003-3782-3089 ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Rijeka, Department of Pedagogy, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 266 Kb

page 63-76

downloads: 803

cite

Full text: english pdf 266 Kb

page 76-76

downloads: 2.026

cite


Abstract

Cilj je ovog preglednog rada istaknuti važnost rasprave o temi sveučilišne nastave i nastavničkih kompetencija visokoškolskih nastavnika. U sustavu visokog obrazovanja tijekom posljednjih desetljeća događaju se brojne promjene koje se uočavaju kroz drastičan porast i sve veću heterogenost studentske populacije, iz čega proizlazi potreba za redefiniranjem uloge sveučilišnog nastavnika. Iako sveučilišni nastavnici jesu stručnjaci u znanstvenim poljima kojima se bave, dubinsko poznavanje sadržaja predmeta poučavanja ne čini ih istodobno stručnjacima za nastavu. Istraživanja su pokazala da su programi pedagoškog osposobljavanja i usavršavanja sveučilišnih nastavnika učinkoviti u podizanju kvalitete sveučilišne nastave te da doprinose razvoju nastavničkih kompetencija, a njihova važnost konstantno se naglašava i u smjernicama strateških dokumenata na razini europske obrazovne politike. U hrvatskom sustavu visokog obrazovanja uočavaju se brojni izazovi koji doprinose negativnoj percepciji nastavničke profesije, stoga se javlja potreba za dubljim istraživanjem ove teme i promišljanjem o izazovima implementacije programa za osposobljavanje i usavršavanje sveučilišnih nastavnika.

Keywords

nastavničke kompetencije; programi osposobljavanja i usavršavanja za rad u nastavi; osiguravanje kvalitete; sveučilišna nastava

Hrčak ID:

186828

URI

https://hrcak.srce.hr/186828

Publication date:

31.3.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 4.811 *