Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5552/drind.2017.1706

Primjena umjetnih neuronskih mreža uz pomoć Bayesova pravila učenja u predviđanju prodaje za industriju namještaja

Melih Yucesan orcid id orcid.org/0000-0001-6148-4959 ; Munzur University, Engineering Faculty, Department of Mechanical Engineering, Tunceli, Turkey
Muhammet Gul orcid id orcid.org/0000-0002-5319-4289 ; Munzur University, Engineering Faculty, Department of Industrial Engineering, Tunceli, Turkey
Erkan Erkan orcid id orcid.org/0000-0003-4465-0913 ; Munzur University, Engineering Faculty, Department of Industrial Engineering, Tunceli, Turkey


Full text: english pdf 731 Kb

page 219-228

downloads: 1.288

cite


Abstract

Cilj većine proizvodnih organizacija jest povećanje dobiti i smanjenje troškova u skladu s konkurentnim i promjenjivim tržišnim uvjetima. Točnost predviđanja prodaje nesumnjivo je uspješan način postizanja navedenih ciljeva. Istodobno, to povećava zadovoljstvo korisnika, učinkovito smanjuje izgubljenu prodaju i omogućuje bolje planiranje proizvodnje. U proizvodnji namještaja, industriji koja se u Turskoj sve jače razvija, bilježi se povećana potražnju proizvoda, u skladu s nedavnim rastom građevinskih i srodnih industrija, s povećanjem broja urbanog stanovništva i s rastom osobnih prihoda. Stoga precizni sustavi predviđanja prodaje u industriji namještaja više pozornosti usmjeravaju na posebne i kalendarske čimbenike poput indeksa povjerenja potrošača, indeksa proizvođačkih cijena, doba godine i broja dana odmora u godini. U ovom je radu predložen model predviđanja na temelju umjetne neuronske mreže (ANN) uz pomoć MATLAB-a za obradu podataka ukupne mjesečne prodaje proizvođača uredskog namještaja koji se nalazi u Crnomorskoj regiji u Turskoj. Metoda je komponenta ANN-a, tj. Bayesova regulacija. Predloženi se model primjenjuje na podatke o mjesečnoj prodaji tvrtke za proizvodnju uredskog namještaja. Zaključno, rezultati mjerenja uspješnosti pokazuju da je primjena ANN modela utemeljenoga na Bayesovim pravilima dobar izbor za prognoziranje mjesečne prodaje promatrane tvornice namještaja.

Keywords

umjetne neuronske mreže; Bayesova pravila učenja; predviđanje prodaje; proizvodnja namještaja

Hrčak ID:

187039

URI

https://hrcak.srce.hr/187039

Publication date:

2.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.659 *