Preliminary communication
KOMPARATIVNA ANALIZA ČIMBENIKA KOJI UTJEČU NA POSJEĆENOST KINA I KAZALIŠTA TE NA NJIHOV POSLOVNI REZULTAT
Ivana Bestvina Bukvić
; Department of Cultural studies, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Marta Borić Cvenić
; Department of Cultural studies, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Iva Buljubašić
; Department of Cultural studies, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Abstract
Cilj ovog rada je analizirati čimbenike koji utječu na posjećenost kina i profesionalnih kazališta. U radu se analizira hrvatska kreativna i kulturna industrija, financijska izvedba kinematografa i nacionalnih kazališta koja djeluju u Osijeku i Zadru, te također važnost marketinških metoda prilagođenih specifičnostima navedene industrije. Zbog utvrđivanja čimbenika koji utječu na pohađanje i na taj način financijski rezultat, u Zadru i Osijeku provedena su primarna istraživanja o potrošnji studenata u analiziranim podsektorima kreativnih i kulturnih industrija - kino i kazalište. Rezultati primarnog istraživanja pokazali su nekoliko čimbenika relevantnih za posjećenost kina i kazališta od strane mlađe populacije, što može utjecati na njihovu uspješnost poslovanja i financijski rezultat. Ovdje su promatrane industrije s različitim specifičnostima, uglavnom samofinanciranu i u privatnom vlasništvu kinematografsku industriju te kazališnu industriju u državnom vlasništvu što je također čimbenik koji značajno definira poslovne prioritete, ponašanje i poslovanje.
Keywords
faktori utjecaja na posjećenost kinematografa i kazališta; marketinške metode prilagođene gospodarskom sektoru; uspješnost poslovanja; financijski rezultati
Hrčak ID:
187083
URI
Publication date:
30.4.2017.
Visits: 2.089 *