Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.20901/ms.8.15.4

R)evolucija perspektiva o interaktivnosti: od pristupa orijentiranog na medije do pristupa orijentiranog na novinare

Tanja Oblak Črnič orcid id orcid.org/0000-0002-2666-1099 ; University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences, Ljubljana, Slovenia
Dejan Jontes ; University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences, Ljubljana, Slovenia


Full text: english pdf 712 Kb

page 39-54

downloads: 448

cite


Abstract

Proliferacija novih medija od kasnih 90-ih pokrenula je novi period revitaliziranja koncepta interaktivnosti, ali iz prilično različitih kutova i iz nekoliko perspektiva u empirijskom istraživanju. Glavni je cilj ovog rada pokazati različite pristupe kojima istraživači konceptualiziraju, ispituju i analiziraju interaktivnost u području medijskih studija i novinarstva. Rad pruža uvid u različita tumačenja promjena unutar polja i kritički gleda na potencijal toga koncepta. Mi predlažemo razlikovanje triju perspektiva o interaktivnosti na temelju selektivne metaanalize različitih pristupa: perspektive orijentirane na komunikaciju i medije, perspektive orijentirane na publiku ili korisnike i perspektive orijentirane na produkciju ili novinare. Ta distinkcija, prema nekoliko autora iz područja medijskih studija i novinarstva, omogućuje nam da razlikujemo ono što se smatra interaktivnim od onoga koga ta interakcija uključuje.

Keywords

interaktivnost; digitalni mediji; online novinarstvo; online vijesti; publike

Hrčak ID:

187462

URI

https://hrcak.srce.hr/187462

Publication date:

15.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.334 *