Media studies, Vol. 8 No. 15, 2017.
Review article
https://doi.org/10.20901/ms.8.15.4
R)evolucija perspektiva o interaktivnosti: od pristupa orijentiranog na medije do pristupa orijentiranog na novinare
Tanja Oblak Črnič
orcid.org/0000-0002-2666-1099
; University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences, Ljubljana, Slovenia
Dejan Jontes
; University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences, Ljubljana, Slovenia
Abstract
Proliferacija novih medija od kasnih 90-ih pokrenula je novi period revitaliziranja koncepta interaktivnosti, ali iz prilično različitih kutova i iz nekoliko perspektiva u empirijskom istraživanju. Glavni je cilj ovog rada pokazati različite pristupe kojima istraživači konceptualiziraju, ispituju i analiziraju interaktivnost u području medijskih studija i novinarstva. Rad pruža uvid u različita tumačenja promjena unutar polja i kritički gleda na potencijal toga koncepta. Mi predlažemo razlikovanje triju perspektiva o interaktivnosti na temelju selektivne metaanalize različitih pristupa: perspektive orijentirane na komunikaciju i medije, perspektive orijentirane na publiku ili korisnike i perspektive orijentirane na produkciju ili novinare. Ta distinkcija, prema nekoliko autora iz područja medijskih studija i novinarstva, omogućuje nam da razlikujemo ono što se smatra interaktivnim od onoga koga ta interakcija uključuje.
Keywords
interaktivnost; digitalni mediji; online novinarstvo; online vijesti; publike
Hrčak ID:
187462
URI
Publication date:
15.6.2017.
Visits: 1.878 *