Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.5559/di.26.3.04

Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?

Marina Štambuk orcid id orcid.org/0000-0001-6637-3676 ; Croatian Studies, Zagreb


Full text: croatian pdf 219 Kb

page 385-404

downloads: 925

cite


Abstract

Važan dio interakcije socijalizacijskih čimbenika djece obilježen je
društvenim značenjem, stavovima i vjerovanjima o važnosti etničke
pripadnosti, osobito u višeetničkim okruženjima. Dosadašnja
istraživanja pretežno su se bavila obiteljskim funkcioniranjem i
roditeljskim postupcima u obiteljima zapadnjačke kulture, većinskih
grupa u društvu i srednjega socioekonomskog statusa. Budući
da se obitelji iz manjinskih grupa suočavaju sa specifičnim
izazovima zbog svoje različite povijesti, kulturnoga nasljeđa i
statusa u društvu, generalizacija rezultata na te obitelji ograničena
je. Nedostaju i istraživanja koja su se bavila obiteljskim procesima
vezanim uz prenošenje poruka o grupnoj pripadnosti, i to
osobito na europskom području. U radu je prikazan pregled istraživanja
koja su se bavila roditeljskim postupcima u smjeru prenošenja
informacija, vrijednosti, vjerovanja i stavova vezanih uz etnički
identitet, odnosno etničkim odgojem. Prvo su prikazana
dosadašnja teorijska razmatranja o etničkom odgoju i njegovu
međuodnosu s karakteristikama i iskustvima roditelja i djece te
razvojnim ishodima djece. Zatim smo se osvrnuli na ograničenja
provedenih istraživanja. Naposljetku, razmotrena je važnost istraživanja
etničkog odgoja za odrastanje djece u višeetničkim zajednicama
u Hrvatskoj, uz pregled rezultata istraživanja o etničkom
odgoju unutar etnički podijeljene zajednice grada Vukovara.

Keywords

etnički odgoj; kulturno specifična socijalizacija; promicanje nepovjerenja; pripremanje na pristranost; egalitarnost

Hrčak ID:

187746

URI

https://hrcak.srce.hr/187746

Publication date:

17.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.391 *