Skip to the main content

Other

Trgovina emisijama u Europskoj uniji: Potiču li klimatske politike inovacije? Studija slučaja hrvatskih poduzeća

Martin Larsson orcid id orcid.org/0000-0002-3285-2799


Full text: english pdf 581 Kb

page 5-63

downloads: 344

cite


Abstract

Program trgovanja emisijskim jedinicama u Europskoj uniji (EU ETS), iako je razvijen prvenstveno s ciljem efektivnog i efikasnog smanjenja emisije stakleničkih plinova, koristi se kao alat kojim se potiču investicije u ekološki čiste tehnologije s niskim emisijama ugljičnog dioksida, promicanjem srodnih inovacijskih aktivnosti. Budući da postoje rijetki empirijski podaci o uspješnosti ovog alata u postizanju tog sekundarnog cilja, ovim se radom istražuje utjecaj programa EU ETS na inovacije u hrvatskim poduzećima s velikim emisijama stakleničkih plinova. Analiziraju se učinci ovog alata na aktivnosti istraživanja, razvoja i demonstracije (RD&D), usvajanja tehnologija i organizacijske promjene. Istraživanje uzima u obzir razne kontekstualne faktore koji utječu interno i eksterno na poduzeće, odnosno interne i vanjske varijable. Empirijska analiza provodi se metodom višestruke studije slučaja. Dok rezultati potvrđuju da na inovacijski učinak utječe cijena ugljika, učinak u smislu promicanja inovacija ostaje ograničen zbog nedovoljno strogih i predvidljivih politika. Dugoročna očekivanja sudionika na tržištu igraju veliku ulogu kod donošenja odluka o inovacijskim aktivnostima, što sugerira da je dosljednost u provođenju politika od velike važnosti.

Keywords

Europska unija; trgovanje emisijama; Hrvatska; ugljik; klimatska politika

Hrčak ID:

187798

URI

https://hrcak.srce.hr/187798

Publication date:

19.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.194 *