Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.17559/TV-20150331093202

Model stvarno-vremenskog upravljanja sigurnošću prometa na autocestama

Boris Huzjan ; Rijeka - Zagreb Motorway, Širolina 4, HR-10000 Zagreb, Croatia
Sadko Mandžuka orcid id orcid.org/0000-0003-0586-5225 ; Faculty of Transport and Traffic Sciences, Vukelićeva 4, HR-10000 Zagreb, Croatia
Goran Kos orcid id orcid.org/0000-0001-8531-5893 ; Institut for Tourism, Vrhovec 5, HR-10000 Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.408 Kb

page 1457-1469

downloads: 747

cite

Full text: english pdf 1.408 Kb

page 1457-1469

downloads: 441

cite


Abstract

U radu je istražena i definirana metodologija koja omogućuje predviđanje nastanka prometnih nesreća na autocesti. Na osnovu te procjene uključuje se provedba aktivnih mjera za smanjenje vjerojatnosti njihova stvarnog nastanka. Sam intenzitet prometa ne daje jednostavnu korelacijsku vezu s brojem i vrstom prometnih nesreća već je taj odnos mnogo složeniji. Dosadašnja istraživanja primjenjivana su za autoceste sa šest i više prometnih traka, odnosno nema istraživanja napravljenih za četverotračne autoceste. U radu je prikazan novi model za takve autoceste, a baziran je na mjerenju vrijednosti parametara prometnog toka te vanjskih čimbenika koji utječu na odvijanje prometnog toka. Stupanj opasnosti od nastanka nesreće doveden je u korelaciju s postojećim statističkim podacima o prometnim nesrećama na testnoj dionici i podataka o prometnom toku. Ovaj model značajan je za eksperte koji izrađuju algoritme koji upravljaju promjenjivim prometnim znakovima na autocestama.

Keywords

četverotračne autoceste; faktor opasnosti nastanka prometne nezgode; model upravljanja sigurnošću prometa; prometni tok; promjenljiva svjetlosna signalizacija

Hrčak ID:

188243

URI

https://hrcak.srce.hr/188243

Publication date:

25.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.585 *