Skip to the main content

Review article

Značaj i mogućnost suvremenog pristupa estetskom odgoju

Sara Pejaković ; The J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of Humanities and Social sciences, Department of Pedagogy


Full text: croatian PDF 2.517 Kb

downloads: 2.715

cite


Abstract

Mnogostruka i svestrana osobnost pojedinca temeljni su pojmovi pedagogije koja promišlja ocilju, svrsi i smislu odgoja. U suvremenim globalnim, pluralnim, postmodernim okolnostimadanašnjice uloga estetskog odgoja postaje manje relevantna kada se radi o funkcioniranju iodržanju suvremenog društva, „društva znanja“, tehniciranja koje daje primat ekonomskomi gospodarskom zanemarujući cjeloviti i kulturni razvitak. Čitav razvojni proces postaje takouključivanje i efikasnost u „proizvodnji i primjeni znanja“ za „ekonomiju znanja“ vođen isključivoprosperitetnim i ekonomskim motivima. Upravo ono općeljudsko i kulturno ne zanemarujevažnost svih odgojnih područja za razvitak svestrane osobnosti pojedinca kao socijalne jedinke,ali i ljudski razvoj uopće, pri čemu podrazumijeva pojam svestranosti kao formiranje i razvijanjetjelesnih, intelektualnih, moralnih, estetskih i radnih sposobnosti pojedinca u integrativnojsintezi. U radu se iznosi pregled misli o estetici orijentirajući se na ciljeve, svrhu i zadaću estetskogu suvremenom odgoju i obrazovanju s posebnim osvrtom na vezu estetskog i ostalih područjarazvoja čovjeka koja sačinjavaju jedinstvenu cjelinu i temelj za razvoj osobnosti pojedinca. Izdvajaopćeobrazovni, općekulturni i općeodgojni karakter estetskog odgoja promišljajući mogućnostnjezinog sadržajnog ostvarivanja s naglaskom na umjetnosti kao vrijednom stvaralačkom isadržajnom području estetskog odgoja.

Keywords

estetska kultura; estetski odgoj; pedagogija; škola; umjetnost

Hrčak ID:

190130

URI

https://hrcak.srce.hr/190130

Publication date:

16.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 4.966 *