Skip to the main content

Review article

Adolescenti i školski stres

Maja Rukavina ; University of Zadar, Department of teacher studies in Gospic
Anela Nikčević-Milković ; University of Zadar, Department of teacher studies in Gospic


Full text: croatian PDF 2.560 Kb

downloads: 5.126

cite


Abstract

Najčešći izvori stresa kod adolescenata vezani su uz školu, sukob s roditeljima i prijatelje. Cilj je ovog rada iznošenje pregleda literature i istraživanja koji se bave ispitivanjem školskog stresa adolescenata. U svrhu rasvjetljavanja problematike školskog stresa adolescenata iznesen je prikaz uzroka pojave školskog stresa, strategije suočavanja adolescenata sa stresom, te uloga preventivnih programa kao jednog od efikasnijih načina suočavanja i umanjivanja određenih rizičnih čimbenika u školi. Na temelju analize dostupnih istraživanja proizlazi da bez obzira na dobne i rodne razlike od svih izvora stresa negativna ocjena ili ocjena lošija od očekivane, predstavlja specifičan i najčešći izvor stresa koji se javlja kod adolescenata te da postoji razlika u percepciji stresa na način da se mijenjaju prioriteti i izvori stresa kod adolescenata u srednjoj školi u odnosu na adolescente u osnovnoj školi. Upravo ovi izvori stresa uvjetuju brojne psihosomatske poremećaje i/ili emocionalne reakcije kod adolescenata, zbog čega školski stres predstavlja ozbiljan problem. Jedan od efikasnijih načina suočavanja i umanjivanja određenih rizičnih čimbenika u školi je izrada i provođenje preventivnih programa. Isto tako, kvaliteta odnosa koju nastavnik uspostavlja s adolescentom osobito je značajna u smanjivanju negativnog utjecaja školskog stresa na adolescente, kao i postizanju efikasnih uvjeta učenja i poučavanja.

Keywords

adolescenti; emocionalne i psihosomatske poteškoće; odnos adolescenta i nastavnika; suočavanje adolescenata sa školskim stresom; školski preventivni programi; školski stres

Hrčak ID:

190146

URI

https://hrcak.srce.hr/190146

Publication date:

30.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 7.707 *