Acta Iadertina, Vol. 13 No. 2, 2016.
Review article
Adolescenti i školski stres
Maja Rukavina
; University of Zadar, Department of teacher studies in Gospic
Anela Nikčević-Milković
; University of Zadar, Department of teacher studies in Gospic
Abstract
Najčešći izvori stresa kod adolescenata vezani su uz školu, sukob s roditeljima i prijatelje. Cilj je ovog rada iznošenje pregleda literature i istraživanja koji se bave ispitivanjem školskog stresa adolescenata. U svrhu rasvjetljavanja problematike školskog stresa adolescenata iznesen je prikaz uzroka pojave školskog stresa, strategije suočavanja adolescenata sa stresom, te uloga preventivnih programa kao jednog od efikasnijih načina suočavanja i umanjivanja određenih rizičnih čimbenika u školi. Na temelju analize dostupnih istraživanja proizlazi da bez obzira na dobne i rodne razlike od svih izvora stresa negativna ocjena ili ocjena lošija od očekivane, predstavlja specifičan i najčešći izvor stresa koji se javlja kod adolescenata te da postoji razlika u percepciji stresa na način da se mijenjaju prioriteti i izvori stresa kod adolescenata u srednjoj školi u odnosu na adolescente u osnovnoj školi. Upravo ovi izvori stresa uvjetuju brojne psihosomatske poremećaje i/ili emocionalne reakcije kod adolescenata, zbog čega školski stres predstavlja ozbiljan problem. Jedan od efikasnijih načina suočavanja i umanjivanja određenih rizičnih čimbenika u školi je izrada i provođenje preventivnih programa. Isto tako, kvaliteta odnosa koju nastavnik uspostavlja s adolescentom osobito je značajna u smanjivanju negativnog utjecaja školskog stresa na adolescente, kao i postizanju efikasnih uvjeta učenja i poučavanja.
Keywords
adolescenti; emocionalne i psihosomatske poteškoće; odnos adolescenta i nastavnika; suočavanje adolescenata sa školskim stresom; školski preventivni programi; školski stres
Hrčak ID:
190146
URI
Publication date:
30.10.2017.
Visits: 7.824 *