Social Psychiatry, Vol. 45 No. 3, 2017.
Case report
Kognitivno-bihevioralni tretman djeteta s hiperkinetskim poremećajem
Ljubica Paradžik
; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb
Ana Kordić
; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb
Anica Biško
; University Hospital Vrapče, Zagreb, Croatia
Nela Ercegović
; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb
Ljiljana Karapetrić Bolfan
; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb
Vlatka Boričević Maršanić
; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Medicine, Osijek
Abstract
Hiperkinetski poremećaj ili poremećaj pažnje s hiperaktivnošću (engl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder - ADHD) neurorazvojni je poremećaj karakteriziran trijasom simptoma: hiperaktivnost, poremećaj pozornosti i impulzivnost. Postoje tri tipa ADHD-a: predominantno hiperaktivni/impulzivni, predominantno nepažljivi i kombinirani tip. Prevalencija ovog poremećaja iznosi oko 2-7 % kod djece školske dobi te se četiri do pet puta češće javlja u dječaka nego u djevojčica. Za postavljanje dijagnoze potrebni su jasni dokazi klinički značajnog oštećenja socijalnog, akademskog ili radnog funkcioniranja u dvije sredine (vrtić/škola, obitelj). Prikazan je slučaj dječaka u dobi od 6 g. i 10 mj. kojemu je nakon timske obrade (pregled psihijatra, psihologa, logopeda, EEG pretrage i neurologa) dijagnosticiran hiperkinetski poremećaj te je uključen u kognitivno-bihevioralni tretman. Uključenost roditelja kao koterapeuta omogućila je bolje provođenje i implementaciju bihevioralnih i kognitivnih tehnika u svakodnevnom životu. Rano postavljanje dijagnoze i uključivanje u tretman omogućava bolje funkcioniranje djeteta u školi i kod kuće te smanjuje vjerojatnost
razvoja sekundarnih poremećaja.
Keywords
Hiperkinetski poremećaj; Poremećaj pažnje s hiperaktivnošću (ADHD); Djeca; Kognitivno-bihevioralna terapija
Hrčak ID:
190352
URI
Publication date:
11.9.2017.
Visits: 6.267 *