Market-Tržište, Vol. 29 No. 2, 2017.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/mt/2017.29.2.161
Namjere ponašanja potrošača prema uslugama mobilnoga plaćanja: empirijsko istraživanje u Pakistanu
Wajeeha Aslam
orcid.org/0000-0001-8967-1406
; IQRA University
Marija Ham
orcid.org/0000-0003-4390-2218
; Faculty of Economics, University of Osijek
Imtiaz Arif
orcid.org/0000-0002-0102-5870
; IQRA University
Abstract
Svrha – Ovo istraživanje ima za cilj istražiti ponašanje potrošača prema implementaciji usluga mobilnoga plaćanja, čimbenike koji mogu utjecati na stav prema tom ponašanju te kako se taj stav pretvara u namjeru ponašanja.
Metodološki pristup – Mjerni je instrument oblikovan korištenjem čestica razvijenih za potrebe sličnih istraživanja. Ukupno je valjano ispunjeno 335 upitnika, a odgovori ispitanika podvrgnuti su nizu statističkih testova kako bi se potvrdila pouzdanost i valjanost mjernog instrumenta. Hipoteze su testirane primjenom modeliranja strukturnih jednadžbi.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju da su percipirana kompatibilnost, percipirana korisnost i subjektivne norme značajne prethodnice stava prema korištenju usluga mobilnoga plaćanja. Znači, percipirana sigurnost i percipirana jednostavnost korištenja nemaju značajan utjecaj na stav o uslugama mobilnog plaćanja. Konačno, stav prema uslugama mobilnoga plaćanja ima značajan utjecaj na namjeru korištenja ovih usluga. Istraživanje doprinosi razvoju Technology acceptance model (TAM) teorije općenito i u kontekstu usluga mobilnog plaćanja. Ispituje se istraživačka sposobnost ove teorije te predlažu nove varijable kao proširenja modela.
Ograničenja – Uzorak ispitanika iz jedne zemlje može se smatrati glavnim ograničenjem istraživanja. Kroskulturno istraživanje dovelo bi do važnih spoznaja jer se kulturni kontekst pokazao važnim u prethodnim istraživanjima namjera. Isto tako, korišteni uzorak uključuje pretežno mlade i obrazovane ispitanike.
Doprinos – Istraživanje empirijski ispituje značaj predloženih novih proširenja TAM modela (subjektivnu normu i percipiranu sigurnost) te pruža cjelovit i testiran mjerni instrument kao osnovu za buduća istraživanja.
Keywords
namjera korištenja usluga mobilnog plaćanja; percipirana jednostavnost korištenja; percipirana kompatibilnost; percipirana sigurnost; percipirana korisnost; subjektivna norma
Hrčak ID:
190850
URI
Publication date:
18.12.2017.
Visits: 6.559 *