Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/mt/2017.29.2.193

Promocija turističke destinacije putem filmskog turizma: slučaj Japana

Wadim Strielkowski ; Judge Business School, University of Cambridge


Full text: english pdf 189 Kb

page 193-203

downloads: 1.589

cite


Abstract

Svrha – Rad opisuje marketinški potencijal filmskog turizma u marketingu Japana kao popularne turističke destinacije za posjetitelje iz neazijskih zemalja. Posebno se usredotočuje na popularnu kulturu i uključivanje mladih ljudi iz Europe, Amerike i Australije u otkrivanje i promoviranje japanske kulturne baštine.
Metodološki pristup – Od 2010.-2015. godine u Japanu je broj turista iz zapadnih zemalja porastao za 50%. Mnoge od njih privukli su filmovi povezani s Japanom na jedan ili drugi način. Iako su većina turista koji dolaze u Japan kineski posjetitelji, pretpostavlja se da je marketinški potencijal izazvan filmskim turizmom u Japanu izvor neviđenoga potencijala. Povećanje popularnosti Japana kao turističke destinacije može se pripisati brojnim novim filmovima sa Zapada čija se radnja odvija u Japanu.
Rezultati i implikacije – Upotrijebljeni su mjesečni podaci, kombinacija prihoda s box office-a (blagajni) nedavnih filmova s radnjom smještenom u Japanu i statistike o broju posjetitelja iz Australije, Europe i Amerike. Pronađena je kauzalnost između popularnosti filmova i broja turista iz destinacija koje su najviše pod utjecajem tih filmova.
Ograničenja – Istraživanje je ograničeno pitanjem popularnosti zapadne kulture i filmova u Aziji. Treba imati na umu činjenicu da su samo 3 od 19 milijuna stranih turista koji su posjetili Japan 2015. godine bili su turisti izvan Azije.
Doprinos – Popularnost filmova koji su povezani s Japanom, ili čija je radnja smještena u Japanu, iznimno je velika u zapadnim zemljama. Na čelu s nedavnom mađarskom crnom komedijom iz 2015. godine „Liza, the Fox-Fairy”, postoji cijeli niz filmova koji ocrtavaju egzotiku i kozmopolitizam japanske kulture. Japansko okruženje nudi pitoreskne krajolike za melodrame - „Izgubljeni u prijevodu“, (119.7 milijuna američkih dolara prihoda na box offi ce-u) ili „Sjećanja jedne gejše“ (162 milijuna američkih dolara), horore i trilere- „Kletva“ (187 milijuna američkih dolara) ili Godzilla (528 milijuna američkih dolara), kao i akcijske filmove - „Kill Bill 1” (333 milijuna američkih dolara) ili „Wolverine” (417 milijuna američkih dolara).

Keywords

filmski marketing; filmski turizam; turistički marketing; preferencije potrošača; Japan

Hrčak ID:

190856

URI

https://hrcak.srce.hr/190856

Publication date:

18.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 4.047 *