Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15644/asc51/4/1

Subjektivna procjena studenata dentalne medicine u Hrvatskoj o svojem znanju i vještinama u stomatološkoj protetici

Nikša Dulčić orcid id orcid.org/0000-0002-8536-000X ; Department of Prosthodontics, School of Dental Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Vlaho Brailo ; Department of Oral Medicine, School of Dental Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Valentina Rezo ; Dental Center Dr. Ćatić, Bugojno, Bosnia and Herzegovina
Marina Katavić ; Health Center Požega, Požega Croatia
Vedran Sablić ; Health Center Poreč, Poreč, Croatia
Ivica Pelivan ; Department of Prosthodontics, School of Dental Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 214 Kb

page 271-282

downloads: 294

cite

Full text: english pdf 214 Kb

page 271-282

downloads: 607

cite


Abstract

Svrha istraživanja: Željela se ustanoviti subjektivna percepcija znanja i vještina studenata dentalne medicine u stomatološkoj protetici i kako se ta percepcija, stjecanjem iskustva u kliničkome radu, promijenila uijekom studija te postoje li društveno-demografski čimbenici koji su utjecali na percepciju studenata. Metode: Istraživanje je provedeno 2015. godine na temelju anonimnog upitnika za studente dentalne medicine Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kako bi se ocijenilo znanje studenata postavljena su pitanja s predloženim odgovorima: DA / NE / NE ZNAM, a analogna ljestvica od 50 mm služila je za ocjenu njihovih sposobnosti i vještina. Hi-kvadrat test, t-test za nezavisne uzorke, analiza varijance i Pearsonov koeficijent korelacije korišteni su za analizu statističkih podataka. Rezultati: Odziv studenata (četvrte, pete i šeste godine studija) iznosio je 71,3 posto. Rezultati pokazuju da su se kliničko iskustvo i broj točnih odgovora povećavali s brojem godina studija. Studenti koji su završili srednju školu za zubne tehničare uzeli su statistički značajno veći broj otisaka i izradili statistički značajno više fiksnih protetičkih radova te su pokazali znatno viši stupanj suglasnosti s tvrdnjama o percepciji svojega znanja i vještina. Zaključak: Percepcija studenata o učenju pozitivno je povezana s brojem završenih semestara nastave iz stomatološke protetike i vlastitim kliničkim iskustvom.

Keywords

studenti stomatologije; obrazovanje, stomatološko; znanje o zdravlju, stavovi i praksa; klinička stručnost; stomatološka protetika

Hrčak ID:

190882

URI

https://hrcak.srce.hr/190882

Publication date:

18.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.872 *