Skip to the main content

Book review

https://doi.org/10.15291/ars.1392

Venecijanski Bijenale na putovima autorskih koncepcija (2003. – 2017.)

Vinko Srhoj ; Department of Art History, University of Zadar


Full text: croatian pdf 3.426 Kb

page 364-375

downloads: 442

cite


Abstract

Retrospektivni pregled najstarije izložbe suvremene umjetnosti Bijenala u Veneciji, fokusira se na autorskim koncepcijama izbornika, od jubilarnog 50. Bijenala iz 2003. godine do zadnjeg 57. održanog 2017. godine. Središnje tematske izložbe Bijenala postale su mjerilom po kojemu se prosuđivala ukupnost umjetničke produkcije, odnosno trendova i duha vremena u dvogodišnjem intervalu svjetske umjetničke scene. Prosuđujući koncepcije izbornika autor uočava vrline i mane, stanje teorijske nadgradnje kustoskih koncepata i njihovu usporedivost sa stvarnim, konvergirajućim ili divergirajućim, stanjem umjetničke produkcije. Zaključak autora je da Bijenale sve većim širenjem gubi na tempu i prohodnosti, a predominacijom autorskih koncepcija postaje sve zaboravljivijim kada je u pitanju umjetnička kvaliteta. Osvrtom na izložbu Damiena Hirsta iz 2017. godine autor uočava i ranije prisutan trend da su kolateralne izložbe u vremenu održavanja Bijenala, zasjenile sam Bijenale i premjestila fokus pažnje na kompaktnije i umjetnički atraktivnije izložbe pojedinaca, umjetničkih grupa ili fenomena u vremenu.

Keywords

Bijenale u Veneciji; autorske koncepcije (2003. – 2017.); Damien Hirst

Hrčak ID:

191276

URI

https://hrcak.srce.hr/191276

Publication date:

20.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.790 *