Polytechnic and design, Vol. 4 No. 3, 2016.
Professional paper
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-3-04
MOTIVI ZA STUDIJ POTENCIJALNIH STUDENATA TEHNIČKOG VELEUČILIŠTA U ZAGREBU I NJIHOVO ZADOVOLJSTVO SUDJELOVANJEM U PRIPREMAMA ZA MATURU IZ MATEMATIKE
Sanja Bračun
orcid.org/0000-0002-6175-0927
; Zagreb University of Applied Sciences, Croatia
Abstract
U akademskoj godini 2013./2014. kao jedan od uvjeta za upis na stručni studij Tehničkog Veleučilišta u Zagrebu (TVZ), državna matura iz matematike je s temeljne razine B prerasla na zahtjevniju razinu A. Iz tog razloga, za maturante u posljednje tri godine TVZ organizira besplatne pripreme za polaganje državne mature iz matematike. Interes potencijalnih studenata za pripreme za maturu u konstantnom je porastu. Kako bi se provjerili motivi za sudjelovanje na pripremama, ali i za studiranje na TVZ-u, te zadovoljstvo polaznika kvalitetom održanih priprema zadnje dvije godine provodi se njihovo anketiranje. Potencijalni studenti sudjeluju na pripremama iz razloga što su besplatne te nadajući se da će tako lakše položiti maturu iz matematike i dobiti uvid kako se predaje na TVZ-u. Pri odlučivanju koji studij upisati, najvažniji kriteriji su programi koji su u skladu s njihovim interesima kao i percepcija kvalitete pojedinog fakulteta. TVZ-ovi direktni konkurenti su Fakultet elektrotehnike i računarstva, Veleučilište u Velikoj Gorici, Algebra i Fakultet organizacije i informatike iz Varaždina. Većina ispitanika slaže se da postoji razlika u programima i uvjetima studiranja na stručnim i sveučilišnim studijima, dok perspektiva zapošljavanja prema njihovom mišljenju ne ovisi o tome jesu li završili neki od stručnih ili sveučilišnih studija. Profesori srednjih škola te aktualni studenti, najbolji su promotori TVZ-ovih studija, koje prema mišljenju ispitanika upisuju uglavnom učenici prosječnog znanja i uspjeha. Uspješnost i kvaliteta održanih priprema kontinuirano raste.
Keywords
pripreme za maturu; Tehničko veleučilište u Zagrebu (TVZ); motivi za studij; razlike između stručnih i sveučilišnih studija; zadovoljstvo polaznika
Hrčak ID:
191505
URI
Publication date:
15.12.2016.
Visits: 1.654 *