Skip to the main content

Original scientific paper

NINO ŠKRABE I TRADICIJA PUČKE POZORNICE

Boris Senker orcid id orcid.org/0000-0001-5158-610X ; Faculty of philosophy in Zagreb, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 201 Kb

page 404-429

downloads: 278

cite

Full text: english pdf 201 Kb

page 404-429

downloads: 406

cite


Abstract

U prvom dijelu članka prikazuju se pogledi na amatersko i pučko kazalište izneseni u knjigama Lj. Marakovića (Pučka pozornica, 1929.) te A. Freudenreicha (Gluma, 1934. i Kazalište za narod, 1940.). Ističe se Marakovićevo ustrajavanje na razdvajanju amaterskoga od profesionalnog kazališta, a Freudenreichovo na njihovu nadopunjavanju, kao i stav obojice da je etička (u Marakovića i vjerska) sastavnica pučkog kazališta važnija od estetičke. U drugom dijelu analiziraju se dva pučka igrokaza N. Škrabe, Za kunu nade i Isus u snack-baru, u kojima autor problematizira ugroženost pojedinca i zajednice, napose obitelji, u tranzicijskom razdoblju te na tragu Marakovićeva i Freudenreichova viđenja pučkoga kazališta poziva na povratak tradicionalnim vrijednostima, prije svega na odbacivanje i socijalističkoga i liberalno kapitalističkoga materijalizma, a obnovu zajedništva, solidarnosti i vjere.

Keywords

Nino Škrabe; Ljubomir Maraković; Aleksandar Freudenreich; amatersko kazalište; pučko kazalište

Hrčak ID:

192199

URI

https://hrcak.srce.hr/192199

Publication date:

8.5.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.777 *