Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/mo45.124.930

Filozofija i kurikul

Raul Raunić orcid id orcid.org/0000-0001-9979-3060 ; Department of Philosophy, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 357 Kb

page 9-30

downloads: 1.063

cite


Abstract

Rad čine tri povezana argumentacijska niza. Prvo, utvrđuju se osnovna deskriptivna i preskriptivna značenja te normativne povezanosti pojmova filozofije, odgojno-obrazovnog procesa i kurikula. Drugo, raščlanjuje se i kritizira metodički ustroj prevladavajućeg obrasca odgojno-obrazovnog kurikula sazdanog na znanstveno-tehnologijskoj i menadžerskoj paradigmi, instrumentalno definiranim ciljevima te bihevioristički potvrđenim i mjerljivim ishodima učenja. Treće, obrazlaže se značaj kritičke, holističke i dugoročne filozofijske perspektive i filozofijske refleksije u promišljanju odgojno-obrazovnog kurikula. Taj se značaj prvenstveno očituje u prepoznavanju slijepih putova. S jedne strane, to su oni sačinjeni od isključivo instrumentalnih ciljeva i tehnologijskih redukcionizama. S druge strane, to su izravne svjetonazorske isključivosti koje u suvremeno doba vrijednosnog pluralizma svoje partikularne supstancijalne vrijednosti nastoje ideologijski nametnuti kao univerzalne.

Keywords

filozofijska refleksija; odgoj i obrazovanje: normativno značenje i ciljevi; kurikul: povijest i pravci; kritika znanstveno-tehnologijskog i menedžerskog koncepta kurikula

Hrčak ID:

192815

URI

https://hrcak.srce.hr/192815

Publication date:

23.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.646 *