Skip to the main content

Review article

ANALIZA DVAJU UDŽBENIKA ENGLESKOGA JEZIKA KOJI SE UPOTREBLJAVAJU U POUČAVANJU DJECE PREDŠKOLSKE DOBI U BIH

Elma Dedovic-Atilla ; International Burch University, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Vildana Dubravac orcid id orcid.org/0000-0002-0316-3791 ; International Burch University, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina


Full text: english pdf 557 Kb

page 225-244

downloads: 292

cite


Abstract

U ovom je radu provedena analiza sadržaja dvaju udžbenika engleskoga jezika namijenjenih djeci predškolske dobi, Playway to English 1 i Hippo and Friends 2, koji su u uporabi u nekim predškolskim bosansko-hercegovačkim centrima za učenje engleskoga jezika. Cilj analize bio je ispitati na kojim se sadržajima uči i poučava engleski kao strani jezik te koliko su zastupljeni sadržaji primjereni dobi korisnika udžbenika i praktično primjenjivi u nastavnome radu. Širi je cilj rada povećati svijest o karakteristikama koje kvalitetni nastavni materijali za malu djecu trebaju sadržavati. U skladu s tim predložene su i smjernice koje mogu pomoći nastavnicima u pripremi dodatnih nastavnih materijala te prosudbi i poboljšavanju onih kojima se već koriste. Rezultati provedene analize pokazali su da je kvalitetan sadržaj dosta zastupljen u podučavanju engleskom jeziku djece predškolske dobi te uglavnom prilagođen interesima i afinitetima djece te dobi. Takvi rezultati upućuju na zaključak da se pojavio pozitivan preokret u nastavnome procesu. Naime, tradicionalni pristup fokusiran na gramatiku i nastavnika zamijenjen je inovativnim pristupom usmjerenim na učenika i sadržaj. U budućim studijama, kako bi se ocijenila efikasnost praktične primjene sadržaja koji se nalazi u udžbenicima, sljedeći značajan korak, koji bi dodatno mogao pridonijeti dubljem istraživanju teme, bio bi uključivanje promatranja i analize nastavnih sati engleskoga jezika.

Keywords

učenje stranog jezika; predškolska dob; sadržaj udžbenika

Hrčak ID:

193104

URI

https://hrcak.srce.hr/193104

Publication date:

15.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.080 *