Skip to the main content

Professional paper

ANALIZA PROIZVODNOG PORTFELJA POMOĆU BCG MATRICE PRI ODABIRU STRATEGIJE RASTA ZA MALA PODUZEĆA

Vesna Vučemilović orcid id orcid.org/0000-0001-5346-5029
Milena Škoro


Full text: croatian pdf 307 Kb

page 48-52

downloads: 2.554

cite


Abstract

Odabir strategije rasta je proces koji nosi brojne rizike te je nužno pravilno procijeniti stanje u poduzeću i okruženju te djelovati u skladu s vizijom i misijom poduzeća. Analiza proizvodnog portfelja je važan element procjene sadašnjeg stanja na temelju kojeg se mogu donijeti odluke vezano za daljnji rast pojedinih djelatnosti odnosno napuštanje, re-dukciju ili likvidaciju djelatnosti. BCG matrica je jedan od pristupa koji se najčešće koriste i koji ima brojne prednosti jer ukazuje na tržišnu poziciju kroz relativni tržišni dio i godišnju stopu rasta tržišta.
Svrha ovog rada je ukazati na nužnost pravilne provedbe procesa odabira strategije rasta s naglaskom na analizu proiz-vodnog portfelja. Teorijski dio se bavi pojmovnim određenjem strategije rasta te analize proizvodnog portfelja. Prakti-čni dio rada se temelji na slučaju udruge Autoklub koja kroz analizu proizvodnog portfelja korištenjem BCG matrice treba odabrati u koje djelatnosti dalje ulagati a koje napustiti ili smanjiti. Kao neprofitna udruga ima izvjesna ogra-ničenja vezana uz očuvanje radnih mjesta i izvore financiranja.


Keywords

strategije rasta; BCG matrica; mala poduzeća; proizvodni portfelj

Hrčak ID:

195830

URI

https://hrcak.srce.hr/195830

Publication date:

7.3.2018.

Visits: 4.086 *