Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.7305/automatika.2017.12.1706

Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom

Dubravko Miljković ; Hrvatska elektroprivreda d.d., 37 City of Vukovar Street, 10000 Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 4.113 Kb

page 1056-1069

downloads: 907

cite


Abstract

Rad opisuje višekanalni sustav za aktivno smanjenje buke u lakom zrakoplovu. Osnovni sustav se temelji na koherentnom usrednjavanju rezidualnog signala greške kojim se protufazno pogoni sekundarni izvor. Naprednije verzije ovog sustava koriste a-priori informaciju o valnom obliku buke te postupak adaptacije već započinje od pretpostavljenog valnog oblika (sinusoidalnog valnog oblika prikladne amplitude, faze i frekvencije ili čak samog niskim propustom filtriranog signala buke). Nakon ispitivanja jednokanalnog sustava, postignuta smanjenja buke su verificirana dodatnom simulacijom uzevši u obzir akustička svojstva kabine (pomoći impulsnih odziva). Sustav je proširiv na
višekanalni tipa SIMO (Single Input Multiple Output), pri čemu se koristi isti taho/referentni signal koji se uz adekvatna kašnjenja (zbog akustičke propagacije buke u kabini) raspoređuje na osam jednokanalnih sustava povezanih višestrukim kombinacijama elemenata pojačanje-kašnjenje za smanjenje preslušavanja kanala.

Keywords

Aktivno smanjenje buke; koherento usrednjavanje: višekanalni sustav

Hrčak ID:

196272

URI

https://hrcak.srce.hr/196272

Publication date:

19.1.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.025 *