Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.29162/ANAFORA.v5i1.4

Plastično kazalište i selektivni realizam Tennesseeja Williamsa

Nudžejma Durmišević orcid id orcid.org/0000-0002-2281-3702 ; University of Sarajevo Faculty of Philosophy, Sarajevo, BiH


Full text: english pdf 250 Kb

page 95-118

downloads: 8.911

cite


Abstract

Uvođenjem pojma „plastičnog teatra“, utemeljenog na ekspresionizmu i simbolizmu, Tennessee Williams rano u karijeri potvrđuje sklonost k eksperimentiranju u teatru. Uz tematiziranje same ideje „plastičnog teatra“ i selektivnog realizma, kao i njegova sveprisutnog, osebujnoga lirskog izraza, rad uspostavlja odnos između ruskog formalizma i Brechtova epskog teatra kao važnih elemenata za razumijevanje nastanka Williamsovih (u to vrijeme novih) teatarskih praksi, te ukazuje na sličnosti i razlike između epskog i plastičnog. Rad također prikazuje na koji je način poetika „plastičnog teatra“ i njegove blaže inačice, selektivnog realizma, aktualizirana u samome dramatičarevu djelu. Odrednice selektivnog realizma, tehnike i elementi uporabljeni u svrhu postizanja cilja takvog teatra predstavljeni su sistematično i uključuju didaskalije, uporabu rekvizita, „odsutnu prisutnost“ (tiče se ekspresionističke kvalitete koja određuje radnju), jezik, uporabu glazbe i rasvjete, uporabu pripovjedača u drami, kao i vrste multimedijalnog zaslona. Teza da svi ti elementi pridonose uspješnijem prikazu određenih tematskih pitanja analizirana je kroz čitanje Williamsove drame Staklena menažerija (1944).

Keywords

Bertolt Brecht; epski teatar; plastični teatar; selektivni realizam; Tennessee Williams; Staklena menažerija

Hrčak ID:

200974

URI

https://hrcak.srce.hr/200974

Publication date:

4.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 9.713 *