Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.1.61

Mogu li se prodaja novog proizvoda i inovativnost u prodaji unaprijediti primjenom internog marketinga i osnaživanja?

Erik Ružić orcid id orcid.org/0000-0002-6408-7198 ; Juraj Dobrila University of Pula
Dragan Benazić orcid id orcid.org/0000-0001-5396-3706 ; Juraj Dobrila University of Pula


Full text: english pdf 214 Kb

page 61-75

downloads: 1.106

cite


Abstract

Svrha – Cilj je rada istražiti utjecaj internog marketinga i osnaživanja na prodaju novog proizvoda i prodajnu inovativnost. Isto tako, istražuje se i veza između prodajne inovativnosti i prodaje novog proizvoda.
Metodološki pristup – Podatci su prikupljeni anketnim upitnikom namijenjenim prodajnim profesionalcima. Podatci su analizirani korištenjem PLS modeliranja strukturnih jednadžbi.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju da interni marketing (IM) i osnaživanje pozitivno utječu na prodaju novog proizvoda i prodajnu inovativnost. Veza između prodajne inovativnosti i prodaje novog proizvoda nije dokazana. Istraživanje upućuje na odnose među različitim konstruktima (interni marketing, osnaživanje, prodaja novog proizvoda, inovativnost) u području prodaje. Temeljem gore navedenih odnosa, vrhovni prodajni i menadžeri za razvoj novog proizvoda mogu planirati aktivnosti internog marketinga te osnažiti prodajnu silu kako bi na kraju poboljšali komercijalizaciju novog proizvoda i potaknuli svoju inovativnost.
Ograničenja – Istraživanje ima nekoliko ograničenja. Zbog veličine uzorka u istraživanju nije provedena provjera na neustanovljenu heterogenost. Po pitanju veze između prodajne inovativnosti i prodaje novog proizvoda bilo bi uputno uključiti moderatorske i medijatorske varijable. Druge prethodnice prodaje novog proizvoda i prodajne inovativnosti trebaju također biti istražene.
Doprinos – Rad upućuje na odnose između konstrukata u prodajnom okruženju koji, prema saznanjima autora, nisu bili predmetom prethodnih istraživanja.

Keywords

prodaja novog proizvoda; prodajna inovativnost; interni marketing; osnaživanje

Hrčak ID:

201722

URI

https://hrcak.srce.hr/201722

Publication date:

15.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 3.087 *