Market-Tržište, Vol. 30 No. 1, 2018.
Review article
https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.1.93
Začeci Swatcha: razvoj poslovnog modela brze mode u industriji satova
Nikola Drasković
orcid.org/0000-0001-8249-1656
; Rochester Institute of Technology Croatia
Milivoj Marković
; Rochester Institute of Technology Croatia
Christian Petersen
orcid.org/0000-0001-5111-7207
; Insight Design Guide
Abstract
Svrha – Svrha ovog rada jest istražiti primjenu poslovnog modela brze mode (fast fashion) izvan odjevne industrije. Ovaj rad analizira poslovnu povijest marke Swatch te istražuje njezin poslovni model u trenutku ulaska na tržište. Swatch je repozicionirao ručni sat kao modni dodatak, odnosno dio mode, nasuprot tradicionalnoj percepciji mjerača vremena. Taj je potez uzrokovao dramatičnu promjenu strategije unutar nefleksibilne i tradicionalne švicarske industrije satova.
Metodološki pristup – S obzirom na ograničenu dostupnost znanstvenih studija koje bi obrađivale aplikacije poslovnog modela brze mode izvan odjevne industrije, ova je studija eksplorativnog karaktera i primjenjuje metodu studije slučaja. Podaci potrebni za razvoj studije slučaja prikupljeni su iz sekundarnih izvora te kroz seriju dubinskih intervjua.
Rezultati i implikacije – Swatch je razvio potpuno nov poslovni model unutar industrije satova. Kao što analiza poslovne studije sugerira, riječ je o modelu koji se sastoji od nekoliko elemenata koji se vežu uz koncept brze mode (fast fashion). Ovo zapravo predstavlja slučaj korištenja modela brze mode u kontekstu izvan tradicionalnih granica modne industrije.
Ograničenja – S obzirom na usredotočenost na jednu studiju poslovnog slučaja koja uključuje faktore specifične za dotičnu industriju, ograničena je generalizacija rezultata istraživanja.
Doprinos – Istraživanje poslovnog modela brze mode primarno je usredotočeno na modnu industriju kao okruženje u kojem je navedeni model razvijen. Ovaj rad pristupa brzoj modi kao konceptu koji može funkcionirati i izvan svog tradicionalnog okruženja.
Keywords
brza moda; razvoj novog proizvoda; industrija satova; povijest poslovanja; marketinška strategija; učinak zemlje podrijetla
Hrčak ID:
201734
URI
Publication date:
15.6.2018.
Visits: 3.993 *