Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.18045/zbefri.2018.1.243

Unutar-industrijski odnosi na razini poduzeća u hrvatskom turističkom sektoru

Alen Host ; Faculty of Economics, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Vinko Zaninović orcid id orcid.org/0000-0002-2094-0687 ; Faculty of Economics, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Petra Adelajda Mirković orcid id orcid.org/0000-0002-0741-4826 ; Faculty of Economics, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: english pdf 588 Kb

page 243-262

downloads: 580

cite


Abstract

U ovom radu analizira se aktivnost poduzeća u turističkom sektoru Hrvatske. Analiza je temeljena na uzorku od više od 10 000 poduzeća preuzetom iz baze podataka Bureau van Dijk za razdoblje od 2006. do 2015. godine. Teorijski temelj našeg rada je Gibratov zakon, koji navodi kako su veličina i stope rasta poduzeća međusobno neovisne. Unutar turističkog sektora razlikujemo sporednu i glavnu sektorsku klasifikaciju (smještaj) te testiramo Gibratov zakon na poduzećima iz potpornih odjeljaka koristeći se modificiranim hibridnim procjeniteljem. Na taj način doprinosimo postojećoj literaturi na dva načina: analizom i kvantifikacijom unutar-industrijskih odnosa unutar okvira Gibratova zakona i primjenom hibridnog procjenitelja koji je izvorno razvio Mundlak, što je novost u ovom području istraživanja. Iako rezultati našeg istraživanja ne potvrduju Gibratov zakon, možemo detektirati koja je od sastavnica sektorske klasifikacije turizma u velikoj mjeri određena rastom smještajne industrije.

Keywords

industrijska organizacija; turistički sektor; Gibratov zakon

Hrčak ID:

202046

URI

https://hrcak.srce.hr/202046

Publication date:

26.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.370 *