Skip to the main content

Short communication, Note

https://doi.org/10.11608/sgnj.2018.23.017

Utjecaj edukacijskih tečajeva na informiranost trudnica o dojenju The impact of educational courses on knowledge about breastfeeding in pregnant wome

Tina Škugor ; University of Dubrovnik, Ćira Carića 4, 20000 Dubrovnik, Croati
Maria Šimunović
Ana Lubina ; Department for pulmonology and immunology, General Hospital Dubrovnik, Roka Mišetića2, 20000 Dubrovnik, Croati


Full text: croatian pdf 63 Kb

page 89-90

downloads: 700

cite


Abstract

Razdoblje trudnoće, porođaja i roditeljstva predstavlja novo iskustvo mladim roditeljima, ali može uzrokovati i znatne probleme, i to zbog nedostatne informiranosti, tj. poznavanja problematike cijeloga procesa. Zbog nedostatka mogućnosti ili malog stupnja zainteresiranosti za savjete educiranih osoba oni ostaju uskraćeni za važne informacije vezane uz zdravlje novog člana obitelji. Najveći stupanj nedostatka poznavanja opisane problematike u svezi je s prirodnim porođajem i procesom dojenja. Medicinske sestre/tehničari u bolničkim ustanovama i patronažne sestre najčešće opisuju spomenutu problematiku. Danas postoji znatan broj izvora netočnih informacija dostupnih mladim roditeljima i članovima njihovih obitelji. Najučinkovitija metoda edukacije mladih roditelja provođenje je edukativnih tečajeva koje organiziraju stručnjaci kako bi se ujedno prepoznale netočne informacije. U Općoj bolnici Dubrovnik organizirani se tečajevi za trudnice, a na njima mogu sudjelovati i budući očevi. Predavači su mr. sc. dr. med Željko Bačić i bacc. med. techn. Sabina Dilberović. Međutim, tečajevi se plaćaju, a na njima se govori o porođaju, vježbama disanja te se obilazi rodilište, od predrađaonice do ginekološkog odjela. Nadalje, predstavnici patronažne službe, u prostorima službe, održavaju besplatne tečajeve za trudnice svakog prvog četvrtka u tekućem mjesecu.

Keywords

trudnoća; porođaj; roditeljstvo; tečajevi; dojenje

Hrčak ID:

202335

URI

https://hrcak.srce.hr/202335

Publication date:

2.7.2018.

Visits: 1.275 *