Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.27.2.03
Akademsko postignuće i zadovoljstvo studijem: doprinos uspjeha u srednjoj školi i osobina ličnosti
Vesna Antičević
orcid.org/0000-0002-1552-0952
; University of Split, University Department of Health Studies, Split
Goran Kardum
; Faculty of Humanities and Social Sciences, Split
Mira Klarin
; University of Zadar, Department of Health Studies, Zadar
Joško Sindik
; Institute for Anthropological Research, Zagreb
Ivana Barač
; School of Medicine, Osijek
Abstract
Cilj provedene studije bio je ispitati doprinos uspjeha u
srednjoj školi i osobina ličnosti akademskom postignuću i
zadovoljstvu studijem kod studenata zdravstvenih studija.
Big Five upitnik (BFQ) i Upitnik emocionalne kompetentnosti
(UEK-45) primijenjeni su na 250 studenata te je prikupljen
broj bodova prilikom upisa na studij. Kao mjere ishoda
korištene su Skala zadovoljstva studijem (NSSS) i broj položenih
ispita na kraju 1. godine. Rezultati ukazuju na dva statistički
značajna prediktora akademskog uspjeha: uspjeh u
srednjoj školi (β = 0.18, p < 0.01) i uspjeh na državnoj maturi
(β = 0.23, p < 0.01). Uspjeh na državnoj maturi jedini
je prediktor zadovoljstva studijem (β = -0.16, p < 0.01).
Keywords
emocionalna inteligencija; Big Five upitnik; akademsko postignuće; zadovoljstvo studijem
Hrčak ID:
202678
URI
Publication date:
29.6.2018.
Visits: 33.064 *