Skip to the main content

Preliminary communication

Kontekst je važan: pedagogija i komparativna javna uprava

Sheila Suess Kennedy ; School of Public and Environmental Affairs, Indiana University-Purdue University, Indianapolis, USA


Full text: english pdf 580 Kb

page 161-174

downloads: 822

cite


Abstract

Pedagogija javne uprave u značajnom se dijelu bavi mjerenjem legitimiteta i odgovornosti. Takve su ocjene, međutim, nužno kontekstualne naravi. Oni u javnoj upravi koji su prije svega usredotočeni na uvoz »najbolje prakse« moraju prije no što učine takvo što razmotriti o kakvoj se praksi radi te u kojoj mjeri njezin uspjeh ili propast ovisi o upravnom kontekstu u okviru kojega ista ima smisla. Nažalost, ne postoji jednostavan test primjerenosti; svaki se slučaj mora razmatrati i ocjenjivati ponaosob. Ono što možemo učiniti jest skrenuti pozornost na problem i njegovu važnost. Svi pravni i upravni sustavi počivaju na promišljenim normativnim prosudbama o tome kako pravilno voditi javne poslove, prosudbama koje se temelje na povijesnoj i iskustvenoj posebnosti neke zemlje. Pokušati podučavati javnu upravu bez stalnog referiranja na spomenute temeljne prosudbe isto je kao da pokušavamo podučavati čitanje bez referiranja na abecedu.

Keywords

Najbolja praksa; komparativna javna uprava; pravni sustavi; pravni i kulturološki kontekst

Hrčak ID:

130641

URI

https://hrcak.srce.hr/130641

Publication date:

18.5.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.742 *