Skip to the main content

Review article

Motivacijski intervju s djecom i adolescentima: Razvojni pristup i prikaz bolesnika

Vlatka Boričević Maršanić ; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb, University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, Zagreb, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Medicine, Osijek
Iva Zečević ; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb
Ana Kordić ; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb
Mia Flander ; Croatian Society for Infant, Child and Adolescent Psychiatry, Zagreb, Croatia
Ljiljana Karapetrić Bolfan ; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb
Ljubica Paradžik ; Psychiatric Hospital for Children and Adolescents, Zagreb


Full text: croatian pdf 182 Kb

page 181-194

downloads: 450

cite

Full text: english pdf 182 Kb

page 181-194

downloads: 1.123

cite


Abstract

Motivacijski intervju (MI) je na dokazima temeljena, prema klijentu usmjerena, kolaborativna terapijska tehnika za
povećanje motivacije za promjenu razrješenjem ambivalencije. MI je razvijen u području ovisnosti i prerastao je
u široko korištenu bihevioralnu intervenciju. MI naglašava autonomiju, empatiju te uvažavanje vjerovanja i misli
o promjeni pacijenta. Iako može biti samostalna intervencija, MI se koristi i za povećanje motivacije prije početka
ili kod gubitka motivacije tijekom zdravstvenog tretmana. Istraživanja MI su primarno bila usmjerena na odraslu
populaciju te studije učinkovitosti za mlađu populaciju fokusirane na adolescente i preadolescente, a ne djecu
predškolske i školske dobi. Izostanak direktnih istraživanja na djeci mlađe dobi nastao je zbog zahtjeva za određenim
stupnjem apstraktnog mišljenja za provođenje MI. Međutim, novija istraživanja pokazuju da je moguće prilagoditi
MI teoriju i primjenu na jezik razumljiv i svrsishodan djeci. Korištenje MI materijala specifičnih za mlade s prikladnim
i fleksibilnim adaptacijama aktivnosti omogućuje postizanje pozitivnih ishoda kod djece. Cilj je ovog rada prikazati
glavne principe MI te suvremene spoznaje o razvojnoj primjerenosti i učinkovitosti MI u djece i adolescenata.

Keywords

Motivacijski intervju; Ambivalencija; Promjena ponašanja; Djeca i adolescenti

Hrčak ID:

203821

URI

https://hrcak.srce.hr/203821

Publication date:

19.7.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 3.084 *