Professional paper
UPORABA SRASLICA I SKRAĆENICA MEĐU STUDENTIMA JEDNOPREDMETNOGA I DVOPREDMETNOGA DODIPLOMSKOGA STUDIJA ENGLESKOGA JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI NA SVEUČILIŠTU U MOSTARU
Ivona šetka-Čilić
; Faculty of Humanities and Social Studies, University of Mostar
Abstract
U ovome se radu raspravlja o dvama procesima tvorbe riječi: skraćivanju (Clipping) i srastanju (Blending). Unatoč činjenici da su tvorba riječi dodavanjem afiksa (Affixation), tvorba složenica (Compounding) i preoblika (Conversion) tri glavna procesa tvorbe riječi u engleskome jeziku, ne treba zanemariti ni srastanje niti skraćivanje jer se ovi procesi sve više rabe zadnjih godina, posebice među mlađom populacijom (neformalna komunikacija). Naime, upravo ta povećana uporaba glavnim je razlogom pisanja ovoga rada. Ipak, važno je istaknuti da svi studenti nemaju jednako znanje kada je riječ o navedenim dvama procesima. U skladu s tim, hipoteza ovoga rada glasi da, općenito govoreći, studenti dodiplomskoga dvopredmetnog i jednopredmetnog Studija engleskoga jezika i književnosti bolje poznaju proces skraćivanja riječi nego proces srastanja riječi, što je i potvrđeno rezultatima istraživanja. Također, rezultati istraživanja pokazali su da, općenito govoreći, studenti dodiplomskoga dvopredmetnog Studija engleskoga jezika i književnosti bolje poznaju oba navedena procesa tvorbe riječi. Navedeno i ne začuđuje budući da posljednjih nekoliko godina ispitni rezultati iz nekih kolegija (Morfologija engleskog jezika, SEJ III i SEJ IV) pokazuju da su studenti dodiplomskoga dvopredmetnog Studija engleskoga jezika i književnosti aktivniji na predavanjima i shvaćaju svoje obveze ozbiljnije (posebice studenti dvaju stranih jezika) i imaju bolje ocjene, dok studenti dodiplomskoga jednopredmetnog Studija engleskoga jezika i književnosti nisu toliko aktivni na predavanjima i ne shvaćaju svoje obveze toliko ozbiljno (o navedenome bi se trebalo uraditi istraživanje).
Keywords
skraćivanje; srastanje; skraćenice; sraslice; tvorba riječi
Hrčak ID:
206153
URI
Publication date:
27.12.2017.
Visits: 2.219 *