Skip to the main content

Review article

POLOŽAJ I PERSPEKTIVE ZNANOSTI I VISOKE NAOBRAZBE U HRVATSKOJ

Ante SIMONIĆ


Full text: croatian pdf 212 Kb

page 69-92

downloads: 554

cite


Abstract

Autor u članku analizira najvažnije probleme koji pritišću
hrvatsku visoku naobrazbu i znanost. Posebice se osvrće na
nedostatno razumijevanje važnosti znanosti za (poželjni)
razvitak Hrvatske, iz čega proizlazi i njezino posve
nedovoljno financiranje. Potreba da se mijenja postojeći
sustav visoke naobrazbe i znanosti u smislu veće kvalitete
odnosno izvrsnosti, na kojoj autor inzistira, sudara se s vrlo
otpornom starom tezom da su i visoka naobrazba i znanost
potrošnja te da povećanje troškova za te djelatnosti valja
odgoditi za neka druga, "bolja" vremena. Zbog
nerazumijevanja znanosti kao razvojnog čimbenika, ona u
Hrvatskoj ostaje bez svoje možda najvažnije uloge – one
razvojnog čimbenika. Autor ne ostaje samo na analizi
postojećeg stanja već iznosi niz prijedloga za rješavanje
navedenih problema. Pritom navodi i neka dobra i u praksi
dokazana europska iskustva. Ističe potrebu sadržajno
prilagođenog i prostorno uravnoteženog rasporeda sustava
visoke naobrazbe i znanosti. Odnoseći se prema postojećoj
razini naobrazbe u Hrvatskoj, zalaže se i za znatno
povećanje broja institucija, studenata i znanstvenika. Članak
završava autorovim naglaskom na potrebi da znanje dobije
primjerenu ulogu u funkciji svekolikog razvitka Hrvatske.
Ujedno se zalaže za interdisciplinarnu i multidisciplinarnu
suradnju te predlaže osnutak Agencije za komercijalizaciju
znanstvenih istraživanja, koja bi potaknula na znanju
utemeljen gospodarski razvitak.

Keywords

Hrčak ID:

19538

URI

https://hrcak.srce.hr/19538

Publication date:

30.4.2003.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.957 *